Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ACET, the slider

• dadil

Medlem
    28 april, 2009 vid 07:11

kom igen!!!

vi behöver ett 5m släp/takräcke sthlm-kitejam…

• sourra

Medlem
    28 april, 2009 vid 07:40

Fan vad fett! 5 meter släp är rätt mustigt. Går det att göra nån smart snabbkoppling mitt på så man kan få ned längden?

• johanw

Medlem
    28 april, 2009 vid 07:42
    dadil;543256 wrote:
    kom igen!!!

vi behöver ett 5m släp/takräcke sthlm-kitejam…

fan va gytt om ni får ner den till kitejam!! vi hämtar kickern i LA oxå..

• dadil

Medlem
    28 april, 2009 vid 07:50
    sourra;543261 wrote:
    Fan vad fett! 5 meter släp är rätt mustigt. Går det att göra nån smart snabbkoppling mitt på så man kan få ned längden?

nja, det är en smart snabbkoppling på mitten så den blir 5 och inte 10m… men släpet behöver förståss inte vara 5m, den kan ju sticka ut en m eller 2..

• dadil

Medlem
    28 april, 2009 vid 07:52
    gonzo;542701 wrote:
    fan va fett
    men står ni inne i huset och snickrar eller???

ja.

456

• sala

Medlem
    28 april, 2009 vid 08:12

vad använder ni för plast belag att halka på?

• dadil

Medlem
    28 april, 2009 vid 08:25

2mm HDPE, som wrappas runt den rundade kanten. den blir mjuk och formbar när man värmer den, men det gick inte så bra som vi hoppats då den också blev rätt bucklig. om jag skulle göra om det skulle jag ta 1mm och böja över kanten utan att värma. eller ännu bättre, köpa 2mm färdigbockad i rätt bredd… menmen, den är hal och den sitter på nu..

En 2mm 1x2m kostade typ 250:- +moms priserna är /kilo så sen kan du räkna själv..

• sala

Medlem
    28 april, 2009 vid 08:59
    dadil;543276 wrote:
    2mm HDPE, som wrappas runt den rundade kanten. den blir mjuk och formbar när man värmer den, men det gick inte så bra som vi hoppats då den också blev rätt bucklig. om jag skulle göra om det skulle jag ta 1mm och böja över kanten utan att värma. eller ännu bättre, köpa 2mm färdigbockad i rätt bredd… menmen, den är hal och den sitter på nu..

En 2mm 1x2m kostade typ 250:- +moms priserna är /kilo så sen kan du räkna själv..

2mm, hur försäkte ni sklruven då eller kanske funkar med något dyrt lim?! Hade tänkt o satsa på 5- 8mm. Om den e för tunn så kan ju solen göra den rätt bucklig också! Ska kolla railsen på ccp idag!

• dadil

Medlem
    28 april, 2009 vid 10:04

njaa, vi har ju skruvat på sidorna och inte ovanpå, men den är såpass mjuk att skruven enkelt skruvas ner så den försänks lite. vi får se om de poppar igenom efter ett tags användning, isf får vi ta brickor också… ang solen så får vi se där med… men iom att den är tunn och mjuk så tror jag inte det kommer kännas så mycket med bucklorna när man väl kör iaf.

btw, det är den svarta varianten som skall vara mer UV-beständig..

• sourra

Medlem
    28 april, 2009 vid 10:09

Vi får skramla ihop så ni kan hyra ett släp. Säljer ni yta på slidern så kan jag tänka mig att sponsra.

• dadil

Medlem
    28 april, 2009 vid 10:16

det finns plats kvar så fixar du cash till ett släp så får du absolut en tag på slidern…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ACET, the slider

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.