Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Action i fisken idag…
-
Action i fisken idag…
Publicerad av fj69 på 18 juni, 2009 vid 18:33…men av större intresse hur var Åsa idag, missade detta men befruktar det
värsta var det bra?!Fredrik
tws svarade 15 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Haha, vilken jävla utläggning om dans kring eregerade kolfiberpålar mm på kulingvarning. Jävligt kul.
Synd man missade fesken idag såg helgrymt ut!…joo Åsa var finfint kl13-16. Lagom tryck i 4.5, side- till sideoff och midje till gubbehögt. 3 timmar av bomba in med tryck, några smööriga skär DTL och dra en airial på sista toppen som kom head-on. Jävligt fett. Eller är det bara min nya planka som är såå jäävla GRYM! Känns som en bonusdag idag med tanke på proggen som såg kass ut bara för nån dag sen. 🙂
-
Nej vad roligt, ja jag misstänkte att det hade varit sköj där, det tryckte ju bara på mer och mer, trots avtagande progg…inga bilder??
Vad är det för mytisk planka du nu umgås med?
Fredrik
-
Det står ju att läsa, carbon art 56 aha, okej – återstår bilder?
/F
-
Lars_K;554144 wrote:…joo Åsa var finfint kl13-16. Lagom tryck i 4.5, side- till sideoff och midje till gubbehögt. 3 timmar av bomba in med tryck, några smööriga skär DTL och dra en airial på sista toppen som kom head-on. Jävligt fett. Eller är det bara min nya planka som är såå jäävla GRYM! Känns som en bonusdag idag med tanke på proggen som såg kass ut bara för nån dag sen. 🙂
Jag var där å spanade vid 16 draget (typ när du knatade upp å satte dig på stranden), då kunde man med lite god vilja beskriva det som knähögt.
-
Helt rätt observerat Ola, vid 16 hade det droppat och vridit ur så jag la av för dagen. Ett par timmar tidigare och på yttre revet var det en helt annan story. Fint som fläsk var det!
-
ÅSA
kl. 10:00 – 11:30 när det vred upp från syd till v/sv så var det riktigt bra.
Bra tryck i 4.7:an, 2-3 m vågor och ensam ute !!!
Tyvärr sprängdes seglet efter en överroterad framåt, så det blev ner till Varberg istället./ M.Lygner
-
FJ69;554151 wrote:Det står ju att läsa, carbon art 56 aha, okej – återstår bilder?
/F
Här har du bilder. På plankan! 🙂
…på surfet blev det inget fotat, tyvärr.
Satt fast på jobbet, annars hade du inte varit ensam efter vridet, Micke! Men det skvalpade på rätt bra efter det också, tack vare att vinden ökade till stabila 13-14m/s.
-
Lars_K;554144 wrote:Lagom tryck i 4.5, side- till sideoff och midje till gubbehögt. 3 timmar av bomba in med tryck, några smööriga skär DTL och dra en airial på sista toppen som kom head-on.
Låter fantastiskt najs. Kanske har SI-systemet fått en konkurent i mätandet av våg höjd? :grin::grin::grin:
-
Ja, eftersom man inte har måttstocken med sej ut på vattnet får man ta kroppen till hjälp när man måttar in våghöjden. Högst subjektivt och diffust. Huvud-axlar-knä-och tå! 😉
-
Ai ai. det var det jeg tenkte. Dro innom Åsa ved 20:00 tiden. Dere var ute på ytterste revet men det var ingen bølger så jeg dro hjem til Oslo. Men tenkte det var swell tidligere da Lejet var bra. Slik er det. Man kan jo ikke være flere steder samtidig. Fint at dere traff swellet som kom. 🙂
Logga in för att svara.