-
Actionkamera/flymount/borttappat
Hej!
Tusentals actionkameror drunknar över hela världen varje år. Jag skulle vilja kalla en minuts tystnad för dem.
.
.
.
.Så,
Jag gillar filma och fota i allmänhet, har filmat mig tiotal gånger sen jag började vindsurfa. Tycker att är roligt att se utveckling samt att kolla min position på fötter , mima ben och armar under jipp eller annat. Jag har haft flera action kamera och i början ville aldrig köpa en go pro pga var rädd att tappa den i vatten. Då har jag haft olika typer av kameror, i vissa kom in vatten efter 50 gånger användning, andra batteriet har helt slut . Har haft och har filmat med fly mount många många gånger även när jag bodde utomlands, tycket att den är grym!!!!. Förra året köpte min första GO Pro Hero 7 Silver Edition och efter bara 2 månader i en kastfall tappade bort den. Hade aldrig hänt med alla billiga kameror som jag hade haft men den dagen jag var överriggad med 7.8 på Näsa äng och det var så kalt att plasten sprak under kraschen. Tyvärr hamnade i ett läge att jag skulle välja mellan att gå upp på bräda eller försöka rädda min flymount som långsamt gled också ner i vatten. Anledningen att jag tappade den också var att flymount tamp satt inte riktig bra, men som sagt hade aldrig hänt nåt tidigare så jag slarvade lite. Men iaf har filmat sist med en av min gammal kameror men nu köpte en ny med 170° vinkel och 4 K , enkelt kamera . Har köpt från Amazon en liknande variant av flymount endast skillnad är att den är 600kr billigare typ ahahah .Har också gjort själv och testat i vatten något form av böj i så fall skulle jag tappa bort den nya kamera så det blir lättare att hitta. Den klara hålla kamera och kamera fäste. Den är inte iväg när man filmar och väger ignenting . Jag vet att det finns att köpa den orangea flytande skyddsskal men jag gillar att mecka, konstruera saker själv ahahaha. Och du har du tappat bort också din kamera?
Logga in för att svara.