Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › advance kites????
-
advance kites????
Publicerad av anonym-anvandare på 6 april, 2005 vid 18:02hej någon som har erfarenhet av advance kiterna tänkte på kobran kvalitet, mmmmmm
anonym-anvandare svarade 20 år sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Kobra drakarna är bra, mycket drag i dem och ett häng som går utan på det mesta jag provat.
Kvalitetsmässigt så är de mycket bra.
Har inte haft några som helst problem med mina tre.
Nere i Europa är det fler som kör Kobra, kolla kiteforum.com för mer info.
http://www.kiteforum.com/index.php?page=http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2306376&navi=1&button=forum -
Hey,
Jeg har nu testet Skorpio 13,5, men mangler stadig at teste 10 og 16,5.. Først og fremmest er finish og kvalitet i top klasse.
Alle struts, undtagen den yderste, er med 2 ventiler. 1 stk inflate valve med modløb og 1 stk deflate valve som er større. Meget smart, men efter min mening lidt unødvendigt.
. På frontblæren er der ikke en lille løkke hvor man kan sætte leachen fra pumpen på, men derimod et håndtag som man skal holde ved.. Noget usmart da man så kun kan bruge én hånd til at pumpe. Kvaliteten af materialerne er i top, og grafikken er ikke dårlig.
Til både skorpioen og Kobraen kommer baren med 27 meter liner. Dog er de sidste 3 meter seperate linestykker som man kan tage af og på ét sekund have 24 meter liner! Det er sgu smart, hvis man ønsker at have kortere liner til f.eks. wave riding. Selve baren er helt rund og ikke oval eller andet. I enderne sidder der elastikker til at holde sammen på linerne når de er rullet op, hvilket er meget fedt. Skorpio har 5 line tilvalg, som monteres let og styres fra depower adjusteren. Det er lidt ærgeligt at de ikke har trukket 5 linen ned gennem baren så man, ligesom Wipika og andre ville have spinning leach. Lidt ærgeligt men det fungere efter hensigten.
Hvad angår flyve egenskaber er jeg derimod ikke imponeret. Desværre. I forhold til f.eks. Wipika Matrix2 eller Naish og North flyver den betydeligt dårligere. Ihvertfald efter min mening.. Den har et meget stort konstant træk men drejer ikke specilet hurtigt. Det skal dog siges at der var tale om en 16,5, men i forhold til Matrix2 er der kæmpe forskel. Når man depower kiten meget mister den endnu mere af styreregenskaberne, og den føles decideret langsom. Tilgengæld er der godt med hangtime i kiten, og noget mere end jeg havde regnet med.
Alt i alt er det en udemærket kite, men efter min mening ikke på højde med de konkurrerende mærker på markedet.
Mvh,
Rasmus
http://www.kitesailing.dk
Importør af Advanced kites. -
Har tre stycken till salu! J*ligt fina grymmt pris
Maila mig på f_quistgaard(at)hotmail.com
-
AAARRRRGGHHH… Fuck! Jeg fik byttet rundt på størrelserne.. Jeg har testet 16,5 og mangler 10 og 13,5.. Så skulle det vist være på plads.
Rasmus
-
Kobran 9.4 är grym kan jag säga, den kite jag hoppat högst med helt klart och funkar utmärkt i vågor tack vare repower funktionen (dvs, kiten håller konstant tryck i svängarna, vilket är ovanligt för höga AR kites), kvaliten är superb, kanske lite överarbetad som enda ”minus”.
-
Fler ++ att den funkar från 9 m/s till 19 m/s på 12 meterslinor…. Vad i allefall 19 marrokanska m/s 😉
Svar till:
Kobran 9.4 är grym kan jag säga, den kite jag hoppat högst med helt klart och funkar utmärkt i vågor tack vare repower funktionen (dvs, kiten håller konstant tryck i svängarna, vilket är ovanligt för höga AR kites), kvaliten är superb, kanske lite överarbetad som enda ”minus”.
[/ QUOTE ]
Logga in för att svara.