Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Aero mot Aero2

• Aero mot Aero2

Publicerad av preppie på 4 oktober, 2003 vid 21:16

Tjena, Behöver lite info om skillnader mellan Aero16 -01 mot Aero 2:an -02, är det stor kvalitetsförsämring att välja modellen från -01 ?
    Tacksam för svar från insatta!

cortex svarade 21 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2003 vid 21:28

kom inte första aeron 2002? förstår inte ditt bubbel riktigt wink.gif

kör på en 16 köpt år 2002 och det årets modell och det är en grym kite.

aero 2 2003 är ännu bättre men vet inte húr mycket bättre smile.gif

• patrikol

Medlem
    4 oktober, 2003 vid 21:40

Här får du svaret på din fråga och lite till.
    http://www.kitesurferen.dk/view.php?type=3&id=321

• leftcoaster

Medlem
    4 oktober, 2003 vid 22:19

har ju inte testat aeron men kör själv på aero ll, 10kvm och 16 kvm och det är grymma kites….bara så du vet wink.gif

• cortex

Medlem
    5 oktober, 2003 vid 09:51

Aero kom 2002 och är en helt ok kite. Inget fel på denna, kan dock vara lite sölig i de större storlekarna (som 99% av alla kites från 2002). Kvalitetsmässigt var det inga större problem med dem förutom att bom-ändarna var gjorda i ett gummimateriel som torkade ut och sprack i solen. Såg iofs inte snyggt ut men påverkade inte själva lin-infästningen alls. Bara att linda in med lite Gaffa och köra. smile.gif

Aero II kom 2003 och var faktiskt ett rejält lyft på alla plan; tar höjd bättre, hoppar högre och har större depower-range.

Skillnaderna är med andra ord samma som för nästan alla andra 2002->2003-kites.

Så om du får tag i en billig Aero i schysst skick som är 16 eller mindre så är det bara att slå till. Förvänta dig dock inte X3-prestanda. smile.gif
    Perfekt kite att börja med och du växer inte ur den i första taget.

Får du tag i en Aero II till bra pris (eller över huvudtaget) så KÖP! Helt klart en av 2003’s skönaste kite’ar. Den är dessutom grym i de större storlekarna också, snabb och lättstyrd som f-n. Den här kiten funkar från nybörjare till proffs.

BTW, om du köper en Aero 2002 med orginal-bom så är det en god idé att komplettera säkerhets-systemet lite grann. Det saknas safety-release på chickenloopen… (vilket kom på alla Naish-kites 2003).

/Kaj(Tech)

• preppie

Medlem
    5 oktober, 2003 vid 15:56

Ok, men enligt denna länk så finns det en Aero -01! Det var därför jag ställde frågan! Har även fått det bekräftat från danske säljaren!

http://www.kitesurferen.dk/market/buysellview.php?id=3199

• cortex

Medlem
    5 oktober, 2003 vid 18:59

Aha, ok. Men den togs inte in i Sverige via de vanliga kanalerna iaf. Troligtvis släpptes väl Aero’n på hösten -01 ungefär som att V4’an går att få tag i redan nu (i litet antal) trots att det är en ”-04”.
    I så fall har jag ärligt talat ingen aning om det är någon skillnad mellan Aero -01 och -02.

Så jag tar tillbaka allt och hävdar motsatsen. smile.gif

/Kaj(Tech)

• preppie

Medlem
    5 oktober, 2003 vid 19:31

Ok, tack iallafall. Ses på mötet imorgon!

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2003 vid 19:44

Var det inte så att Aeron var naish’s mindre avancerade kajt när ARX var deras häftigaste? …och då var väl Aeron en två-linors? eller har jag bara drömt ihop det där? Ska jag kanske dra ner lite på min medicin? 😉

/Rasmus

• cortex

Medlem
    5 oktober, 2003 vid 20:52

Aeron har aldrig varit tvålinors, den var en av de första medium-aspect kitearna som designades till att vara fyralinors från grunden… men det är rätt som du skriver att Aero’n var ”lillebrorsan” till ARX’en.

Hade själv en Aero 12:a, klart trevlig kite.

Syns imorgon på mötet alla Tokholmare! smile.gif

/Kaj(Tech)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Aero mot Aero2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.