• Publicerad av anonym-anvandare på 12 september, 2003 vid 10:34

Jag har en 16m2 aero2:a….den borde ju gå att köra med i typ 4.5m/s (jag väger 66kg och kör med en 160 bräda) men jag tycker man behöver typ 6m/s för att det ska vara nån mening…

den e ju rätt tung… jag har en arx 11.5:a som jag nästan kan köra lika tidgit för att den är så snabb…

kanske beror på byiga vindar?….(eller ingen vind grin.gif)

/T

anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • zoolander

Medlem
    12 september, 2003 vid 10:37

kanske från 6- 9 skulle jag nog tro.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2003 vid 10:48

men ja kan ju lätt köra 11.5:a från 7m/s å ha skoj…typ upp till 12m/s…

då har ja gjort en miss att köpa 16m2 då….kan köra 1.5m/s tidigare….hmmm…..skit….

• zoolander

Medlem
    12 september, 2003 vid 10:50

näe det tycker jag inte.. man har nog roligare med en 16 i 7 ämn med en 11,5 i 7.. en om man kämpar riktigt mycket så går det säkert att köra 16 i 4 me.. du är ju trots allt lättviktare!

• boombastik

Medlem
    12 september, 2003 vid 15:26

4 m/s så e typ 22 m2 fortfarande lite trist, enligt mina erfarenheter. det finns liksom en gräns när det blåser så lite så även de riktigt stora drakarna ramlar till marken/vattnet. Om du har perfekt drag med en 15m2 i sju meter per sekund betyder inte det att en 30m2 drake är bra i 3.5m/s. ju mindre vind desto större steg mällan drakarna. har själv gjort samma misstag… har en 9m2 en 11m2 och en 17m2. steget mellan 9 och 11 är jämförbaqrt med steget mellan 11 och 17… önskar jag hade köpt 9, 13, 23 eller likande då skulle kanske 4m/s vara roligt.

Björn

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2003 vid 18:35

4,5 är precis på gränsen tror jag… beror lite på hur duktig du är.. du känner ju själv om det drar.. svårt i början att komma upp men man lär sig.. extra svårt när allt ligger på gränsen..
    henke

• bosseg

Medlem
    13 september, 2003 vid 18:49

Har en AeroII 18 och väger drygt 80, vid 4.5m/s kan jag just hålla höjd, vid 5 börjar det hända något.

/B

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2003 vid 23:45

Med en RHINO 2 20 går det att åka från 4, men det är sällan vinden ligger stabilt i så låg vind, så det blir lite knepigt….
    Det blir iofs inge vidare me hopp i 4 m/s….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA