Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Aftonbladet testar SUP
-
Aftonbladet testar SUP
Publicerad av gh0st på 17 juni, 2008 vid 10:45skejtar_henke svarade 16 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Enligt sjöfartsverket får det faktiskt inte gå snabbare än så här, detta efter klagomål från ornitologer och nu senast även marinbiologer som har påpekat att vi stör laxens vandring.
-
kriminalisera all surfning istället. så blir det fan så mycket ballare att surfa…
-
Provade Falles när han var nere, riktigt kul grej! Vill ha men 8000:- för en begangnad är en hel del. Sen blir det väl problem med att få i den i hissen och upp på 4 våningen skulle jag tro
Men det blir garanterat en när jag har fått ihop lite cash.
Skit kul för familjen oavsätt om det är en insjö eller i havet.
-
gh0st;475741 wrote:Enligt sjöfartsverket får det faktiskt inte gå snabbare än så här, detta efter klagomål från ornitologer och nu senast även marinbiologer som har påpekat att vi stör laxens vandring.
såg några badare som sprang i panik och gallskrek när dom körde nere i läjet
-
@skejtar_henke 475874 wrote:
Jag fattar fortfarande inte… ?
Gör inte så mycket vi tycker om dig i allafall.
Att kunna ta sig fram på en surfingbräda oavsätt om det finns vågor eller ej är för många en dröm, vilket kan bli verklighet med en SUP.
Att paddla en tur på en insjö eller i Skärgården eller något annat vattendrag själv eller med något av barnen är riktigt skön avkoppling.
Att ligga ner och paddla mot vinden ute på havet när det blåser pung (förmycket för kite) för att sedan paddla med vinden och parera vågorna utan att ramla är också skitkul. speciellt om man som jag bor där det inte finns några vågor alls.
Jag har alltid älskat surfing, vågor och havet ända sedan jag köpte mina första prenumerationer av Surfing och Surfers Magazine (1975) så för min del är det inga som helst problem att fatta grejen med SUP.
På Hawaii har det länge varit en mandomsgrej att orka paddla mellan vissa öar.
Så visst har SUP sin plats ibland surfare, sen att det inte passar alla är en helt annan sak är man ung och adrenalin sökande så dröjer det kanske några år innan man fattar att man kan njuta på olika sätt.
-
@patrikol 476142 wrote:
Jag har alltid älskat surfing, vågor och havet ända sedan jag köpte mina första prenumerationer av Surfing och Surfers Magazine (1975) så för min del är det inga som helst problem att fatta grejen med SUP.
Shit. 1975 hade inte ens mina föräldrar börjat prata om att tillverka mig……….
Glad midsommar på dig gamle man, varför är du aldrig ute o surfar längre?
-
@lina 476156 wrote:
Shit. 1975 hade inte ens mina föräldrar börjat prata om att tillverka mig……….
Glad midsommar på dig gamle man, varför är du aldrig ute o surfar längre?
Tjena!
Har haft dåliga ”surf” arbetstider samt en del med mina 4 grabbar att göra men detta är ändrat så att det alltid skall finnas några dagar över i veckan för kite!
Har faktiskt varit ute 2 heldagar på kort tid nyligen.
Glad midsommar själv hälsa gubben!
Logga in för att svara.