Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ÅH NEJ! favobrädan har pajat
-
ÅH NEJ! favobrädan har pajat
Publicerad av drakglenn på 18 september, 2007 vid 20:08Värsta tänkbara har hänt!!!
Var ute seglade i full spetta när det plötsligt rasslade till nere i brädan!!!, när jag väl fått stopp och vänt brädan fick jag se skadan…..en ful spricka kring fenan!
Vad ska jag ta mig till? Ska jag lämna in brädan eller vågar man ge sig på att laga den själv?
Vad ska jag göra?????
Jag bifogar några bilder på bettan
Glenn((:grin: ))
rasmus_w svarade 17 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Är inte det en Fanatic Shark 2009 prototyp? .. kolla med http://www.boardlady.com, där finns massa tips om hur du kan laga din bräda.
-
@pure 416215 wrote:
Är inte det en Fanatic Shark 2009 prototyp? .. kolla med http://www.boardlady.com, där finns massa tips om hur du kan laga din bräda.
häftigt, vilken pryl! laminatet verkar vara 50% pepparkaksdeg eller något lika kraftfullt. Plastic padding uppblandat med sågspån kommer att fixa problemen…
men vad är det för något???
-
Ser inte bra ut. Du kan få låna min bräda använder den inte så ofta eftersom jag börjat plugga i stockholm. Den är lite modifierad för att bli lite stabilare. Finns i skåne men kan säkert fixa frakt. Hör av dig. Vet hur svårt det är att vara utan brädan och speciellt sin favorit.
-
Vilken jävvla fart du måste haft som fick den sprickan! Över 30 knop med plankan eller? Ser snabb ut!
-
Laga sprickan, måla hela skapelsen svart och släng ut den i vattnet med fenan uppåt, när det är massor av folk som badar….
DÅ får vi ha vattnet för oss själva, ser ju ut som en HAJ fena!
Kan inte ha varit rolig att segla med, mycket båt över den där farkosten. Säkert någon gammal seglare som tänkt till hur en vindsurfing bräda ska se ut till barn/barnbarn… Men rätt fräck ändå.
Vad vet jag. -
Åh fy fan, åh fy fan…
Var försiktig med den där, man vet aldrig vad för djur som har bosatt sig där inne. -
😉
Hittade den i Skintebohamn och kunde inte låta bli att skicka in en bild.
Kanske skulle inlett tråden “Det började som en skakning på nedre däck”:wink:Måste varit en skaplig besvikele för stackan som lagt ut pengar och tid på den…
//Glenn
-
jag är helt seriös när jag säger att du förmodligen kan få ett par tusen för den (vad det nu är) på blocket!
-
Jag har hört sägas att nån för länge sen tillverkade/sålde en bräda med köl. Kan det vara en sån? Jag vet att minst en medlem på forumet har seglat en sån.
Logga in för att svara.