Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ahd 64,5 drt

• ahd 64,5 drt

Publicerad av snaffe på 20 februari, 2005 vid 18:04

Hej på er alla, någon som kan ge lite (gärna mycket) info om ahds maxride 64,5 drt -03, är det en bräda som planar tidigt och en bra freestylebräda för en som väger 73kg, skall ha det som största bräda så planingsegenskaperna är ganska viktiga. Tack på förhand. laugh.gif

hermanjansson svarade 19 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • oscar

Medlem
    20 februari, 2005 vid 18:13

Precis som det flesta nya freestylebrädor är det ingenting man bara ställer sig på och planar iväg på. Det gäller att lära sig driva brädan med främre foten istället för att köra den på fenan när man ska plana upp. Jag tycker att det är en skön bräda vars främsta egenskaper är dess carve och loosa känsla då den inte har nåt V.

Första dagen jag körde min första riktiga freestyle(en Twister 117) så hatade jag den. Men sen lärde jag mig att inte belasta fenan så mkt och då var det plötsligt en av de skönaste brädor jag seglat på.

För din vikt passar 64.5an bra som största och du kan lätt ta en 7.0 på den. Ge dig själv lite tid så kommer du få upp den i planing grymt tidigt.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 februari, 2005 vid 18:54

är det någon skillnad mellan 02-an och 03-an?

• supasonic

Medlem
    21 februari, 2005 vid 23:37

Jag har en. Den är inte så boxig i shapen och rätt tunn akter, så den är lite oldschool med dagens mått mätt. Men den e go i svängen du!! Jag kör 27 cm fena till 6,2 och det går bra men har haft lite problem med mindre.

• hermanjansson

Medlem
    22 februari, 2005 vid 09:49

Har en sådan bräda. Väger 74 kg och kör 6.1 som största segel. Du kan köra större segel än så men jag hade en Mistral Score förut och 6.4 som störst och eftersom denna planar tidigare än den valde jag att gå ner i segelstorlek. Som sagt svänger väldigt skönt och jag är helnöjd med den.

/Herman

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ahd 64,5 drt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.