Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › AHD FD 70
-
AHD FD 70
Posted by anonym-anvandare on 19 juni, 2000 at 20:05Jag har funderingar på att köpa en AHD Free Diamond 70.
Jag skulle villa ha synpunkter på den brädan bra som dåliga. Väger 95 kilo
undrar om det kan vara en lämplig bräda för mig.johan-g replied 24 years, 6 months ago 4 Members · 5 Replies -
5 Replies
-
Hej!
Är en klart nöjd ägare till en FD 70. Dock väger jag 75 fjädrar varför den är lite annorlunda för mig. Vad har du tänkt att ha den i för användningsområde? Enda bräda eller kompletterar du med en till?
Själv har jag den som en lite roligare lättvindsbräda och kör med Neil Pryde V8 8.5 vilket funkar fin-fint. Den är faktiskt till å med helt OK med min NR 6.2 när jag bara vill köra lite å det är byigt å så.
Brädan har bra kvalitet, det enda som är irriterande är att färgen skrapas lätt. Det är faktist surt när man lägger uppåt tio makaroner på en bräda.
Så – för ett bra svar:
– Var seglar du?
– Vilka segel tänkte du använda?
– Hur duktig är du?
– Har du fler brädor?
– Framtidsplaner?Annars tror jag spontant att en FD 77 kan vara något för dig…
Surfa På!
-
Hör av dig till oss på NORTH och AHD TEST CENTER så kan vi ge dig den information du behöver.
MVH
Markus 0708-626876 -
JAg har hört att AHD är förhållandevis ömtåliga mot stötar å slag och att de tillomed kan delaminera!
Hur ligger det till egentligen? -
Det är väl så att alla sandwich brädor löper den här risken…Men på FreeDiamond serien har AHD kört med ett extra lager med lite mer slagtålig yta (“Protec” tror jag att de fyndigt har döpt det till) som verkar funka på min i alla fall.
Tror inte att AHD är mer ömtåliga än andra brädor, förutom att färgen skrapas av löjligt lätt. Det är mycket snack om detta, men RRD, Naish, JP, ja, i stort sett alla brädor verkar kunna pajja bara de misshandlas lite grand…
Med tanke på att nästa alla lite exklusivare brädor, utom AHD å Fanatic, snickras ihop i samma fabrik i Thailand är nog kvalitetsskillnaderna inte sådär gigantiska. Själv tycker jag att problemet snarare är de flesta brädor inte håller tillräcklig kvalitet, kanske dags för en ny byggteknik?
Surfa På!
-
Har en Ahd FD 70 och är grymt nöjd! Har den som ett lättvindskit med en 9.0, Planar tidigt och känns inte alltför stor. Går till och med att gippa med den snabbt. Första dagen jag provade var jag helt lyrisk över brädan!
Är som sagt jäkligt nöjd och kan rekomendera den starkt! Köp!
MVH/Johan
Log in to reply.