Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AHD Free Diamond 65 någon som seglat ?

• anonym-anvandare

Medlem
    8 december, 2004 vid 21:56

tycker min free diamond 60 är svinbra i vart fall! kört 6.9 ner till 4,7 på den! optimalt är nog 6.9 – 5.4 typ! lätt att få bra fart med och går att hoppa lite med också! lätt svängd o stabil gång! o framförallt väldigt stryktålig! min har inte gått sönder än och den har fått en del smällar!
    helt okej bräda men enbart till freeride! (med lite hopp o sådadat såklart)

• anonym-anvandare

Medlem
    9 december, 2004 vid 21:46

Har hört att de e snabba upp i planing, tror de är kraftigt konkava i botten, bra kvalitet

• parg

Medlem
    10 december, 2004 vid 09:32

Är du intresserad så har jag en AHD Maxx Ride 60 DRT till salu för 3900. Har en annons på Köp/sälj.. Ha det gott..

• dr-masse

Medlem
    10 december, 2004 vid 10:32

Japp, den har jag provseglat. Ägde en FD70 under lite mer än en säsong, dessutom.

Då tyckte jag att FD65 var en riktigt trevlig erfarenhet. Lättsvängd, bra fart (men ej toksnabb), välbalanserad och kul. Lätt att komma igång med. Kanske inte världens bästa kontroll i mer vind, men helt OK. Upplever nog att FreeDiamond brädorna var lite före sin tid i freeride-klassen, faktiskt. Segelstorlekar mellan åttanoll och sexnoll är nog rätt lagom.

Tror att den kan vara ett klart bra köp i beg-klassen. Den enda anmärkning jag har är att färgen skrapades av ganska lätt samt att jag hade ett par smärre inbuktningar (mycket små) runt mastfoten. I övrigt var den hel och fin.

Lycka till å Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AHD Free Diamond 65 någon som seglat ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.