Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › AHD GPS Speed Challenge with The Cup…
-
Självklart har vi klart med utskänkningen! Heineken/Spendrups skickar inte en droppe öl om inte detta finns. Det faxas till Spendrups innan leverans.
-
Såg att alla körde med sjögräsfena i TT i går
Hur är läget på Öland? -
På norra Öland finns aldrig något sjögräs, och jag tror knappast det finns något på Haga före juni. Naturligtvis beroende på vattentemperatur m.m….
-
Snart dags att börja kolla prognoser nu när bara ett par veckor återstår. Lite lungt i tråden tycker jag men trafiken i tråden lär väl öka ju närmare vi kommer skepparmötet! Jag ser fram emot alla hobby-meterologers prognoser. Alltid lika kul när det jämförs mellan olika institut.
-
To all Swedish (speed/slalom)surfers;
I will be attending the AHD GPS speedchallenge. If any of you are interested in buying some, in very good condition, North Warp F2008 sails, please give me a message; speedseeker@planet.nl
I have 5.8-6.3-6.8-7.3-7.8-8.3, all in excellent condition!
Prices from 375 euro. Available after the event!
Pictures available on request.See you all soon!!
Sven Kempers
NED125 -
Misstänker att många vill köpa-sälja utrustning under tävlingen.
Går det att ordna en “LOPPIS-hörna”? -
Valborg närmar sig med stormsteg, och möjligheten för vind ökar för varje dag det är stiltje nu! Dessutom ökar vattentempen snabbt tack vare solen. Bojjen i södra östersjön visar 2 grader högre temp denna vecka jämfört med förra. För att slippa kontanthantering så kommer här pg numret för startavgiften: PlusGirot 79 33 42-7 mottagare ÖWC. Betalas senast 24:e april. 200kr amatör och 500kr pro, märk betalning med: AHD Speedchallenge och naturligtvis namn och segelnummer!
“HappeningSchema” kommer senare i veckan…..
Välkomna
Mattias J, Micke Ö (som fortfarande är i Brasilien den faan….) -
Mattias J;540569 wrote:Valborg närmar sig med stormsteg, och möjligheten för vind ökar för varje dag det är stiltje nu! Dessutom ökar vattentempen snabbt tack vare solen. Bojjen i södra östersjön visar 2 grader högre temp denna vecka jämfört med förra. För att slippa kontanthantering så kommer här pg numret för startavgiften: PlusGirot 79 33 42-7 mottagare ÖWC. Betalas senast 24:e april. 200kr amatör och 500kr pro, märk betalning med: AHD Speedchallenge och naturligtvis namn och segelnummer!
“HappeningSchema” kommer senare i veckan…..
Välkomna
Mattias J, Micke Ö (som fortfarande är i Brasilien den faan….)Vet inte om jag missat infon någonstans, men om man tänkt ställa upp som amatör behöver man ragga fatt på ett segelnummer innan?
mvh,
-
davven;540760 wrote:Vet inte om jag missat infon någonstans, men om man tänkt ställa upp som amatör behöver man ragga fatt på ett segelnummer innan?
mvh,
Nej det behöver du inte för AHD tävlingen, men någon typ av markering vore bra, så vi vet att du är du om något skulle hända!
Mattias J
-
Som ni kanske redan sett på SVF´s hemsida, så går Wallén in som huvudsponsor till Svenska Speed Cupen. Namnet blir således “Wallén Sport Speed Cup”. Detta gäller endast SVF delen av vår tävling, men gäller alla SVF speed tävlingar under resten av säsongen. Gustav kommer fylla på med mer info.
Mattias J, Micke Ö (som fortfarande är i Brasilien den faan…)
-
Börjar kolla vindprognoser för tävlingshelgen. I början av nästa vecka så börjar faktiskt lågtryck röra sig mot England. Dessa kan nå Sverige till nästa helg i fördjupat skick, men ännu väldigt osäkert…Hoppas mycket på en virvel som just nu bildats vid Azorerna med bana mot norra Skottland och som prognosen ser ut nu svänger in mot norra Danmark under onsdagen med riktning mot Gotska Sandön. Då kommer skitvädret norr om udden, men vinden till oss. Men som sagt mycket osäker bana så här långt innan. Hur som helst så har aktiviteten ökat väsentligt ute på Atlanten. Små celler bildas just nu ganska tätt, så maj ser ut att kunna bjuda på vårvindar friska!!!
Kan meddela att de senaste dagarna har jag dels haft kontakt med lokala fiskare och dels varit uppe på udden själv. Det har dessa dagar blåst nordost och även syd/sydost, med prognosvindar på 4-8 m/s och 5-9 m/s men vinden har varit mellan 8-12 m/s. Det är nästan alltid så där uppe, 2-3 m/s mer än prognosen…..
Med hjälp av Macke R så har även ett spot för SV-V rekats och enligt Mackans SUPning ser det mycket lovande ut. Stället är en bukt ca 800 meter från ände till ände med mestadels sandbotten, några stenar men dessa ligger under fendjup. Även några ytliga stenar, men dessa är stora och syns tydligt. Ca 300 meter rktigt platt bakom sandbank vid lågvatten, vilket det alltid blir vid frånlandsvind. Ursrungstipset från allas vår Hänkö!
Glöm inte bort anmälningsavgiften, kan vara dumt att behöva betala 100:- extra om man ändå tänkt åka!
Mvh
Mattias J, Micke Ö (som fortfarande är i Brasilien den faan…) -
Härligt att bli nämnd Jilde..angående “Trosnäs” (Frönäs-speedstrip)..! Å du minns varningen jag la ut om Campingen som inte riktigt har tolkat allemansrätten riktigt bra.?? Men de är mycket TYSK och HOLLANDS-sinnade så jag hoppas och tror att det inte möter något hinder vid hård V-SV. Jo…kidzen var och lekte på nämnda sandbank i somras vid frånlandsvind. Tankarna gick då till +35 knop och speedeliten..på plats. http://maps.google.com/maps?ll=57.079974,16.976055&z=16&t=h&hl=sv
-
Hänkö;542208 wrote:Härligt att bli nämnd Jilde..angående “Trosnäs” (Frönäs-speedstrip)..! Å du minns varningen jag la ut om Campingen som inte riktigt har tolkat allemansrätten riktigt bra.?? Men de är mycket TYSK och HOLLANDS-sinnade så jag hoppas och tror att det inte möter något hinder vid hård V-SV. Jo…kidzen var och lekte på nämnda sandbank i somras vid frånlandsvind. Tankarna gick då till +35 knop och speedeliten..på plats. http://maps.google.com/maps?ll=57.079974,16.976055&z=16&t=h&hl=sv
Har redan pratat med campingägaren, och det visade sig vara en gammal “bum”. Så inga ledsna miner där, bara kul…
Logga in för att svara.