Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing AHD GPS Speed Challenge with The Cup…

• jester

Medlem
    4 maj, 2009 vid 14:00

Hahaha! Alla holländare kör Blue Steel-looken…

• andersbq

Medlem
    4 maj, 2009 vid 14:31
    Jester;544194 wrote:
    Hahaha! Alla holländare kör Blue Steel-looken…

Ja jävlar det har du rätt, nu steg dom ytterligare i anseende!

• imported_macts

Medlem
    4 maj, 2009 vid 16:08
    Mattias J;544169 wrote:
    Kul med bra respons! Jag skulle behöva få mailat till mig filer från söndagen från följande seglare:

Mats Hartwig
    Marcus Backlund
    Mikael Gattberg
    Erik Larsson

Alla era filer var nollade…kolla loggen, kanske Jesper kan hjälpa till här? Och Jesper, var är dina filer? Vilade du dig igår 🙂

Mail: m.jildestad@telia.com

Mvh
    Mattias

Hej,

Jag (Marcus Backlund) kommer inte åt min GPS förrän imorgon, jag kollar då.

• speedkenta

Medlem
    4 maj, 2009 vid 16:20
    Mattias J;544169 wrote:
    Kul med bra respons! Jag skulle behöva få mailat till mig filer från söndagen från följande seglare:

Mats Hartwig
    Marcus Backlund
    Mikael Gattberg
    Erik Larsson

Alla era filer var nollade…kolla loggen, kanske Jesper kan hjälpa till här? Och Jesper, var är dina filer? Vilade du dig igår 🙂

Mail: m.jildestad@telia.com

Mvh
    Mattias

Egentligen så är det DNF på dessa seglare
    Idag har två tidningar och radion ringt om resultat.
    vad säga.
    Tänk om någon seglare åker utomlands dan efter skall då vi vänta i två veckor på resultatet
    Det var ju en världscuptävling
    Det skulle ju varit i TV 4 igår men det fanns ju inga resultat
    För detta likställs med målgång. Ingen målgång DNF
    Minneskortet är ju likvärdigt med målgång
    Och ge dessa seglare DNF så lovar jag att dom inte glömmer det nästa gång

• imported_macts

Medlem
    4 maj, 2009 vid 16:41
    Speedkenta;544214 wrote:
    vad säga.
    Tänk om någon seglare åker utomlands dan efter skall då vi vänta i två veckor på resultatet

hmmm, i åtminståne mitt fall så har jag lämnat in kortet och även fått tillbaks det…så jag vet inte vad du menar Kenneth?

• speedkenta

Medlem
    4 maj, 2009 vid 16:48
    MacTS;544215 wrote:
    hmmm, i åtminståne mitt fall så har jag lämnat in kortet och även fått tillbaks det…så jag vet inte vad du menar Kenneth?

Om han inte fått filerna.

• imported_macts

Medlem
    4 maj, 2009 vid 16:49
    Speedkenta;544218 wrote:
    Om han inte fått filerna.

Det verkar va nåt fel på filerna (inte första gången det händer med GPS….), så filer har dom fått, men nu fick vi besked att vi måste kolla dom, för det var nåt knas….

• Knatte

Gäst
    4 maj, 2009 vid 16:56

Finns det någon resultatlista som gäller totalt och för dag 2 separat mm? Inte många resultat upplagda på GPS3 mm. Man är ju nyfiken på resultat, skvaller, bilder och kanske någon filmsnutt :tongue:

• hartwig

Medlem
    4 maj, 2009 vid 17:05
    Speedkenta;544214 wrote:
    vad säga.

Vad då glömt ? Jag var en av dom första som lämnade kortet till Lars B. efter fullföljda seglingar. Mer kan jag inte göra. Så var inte så snabb med att döma innan Du har mer kött på benen.
    Hälsningar
    Mats Hartwig

• mackee

Medlem
    4 maj, 2009 vid 17:40

kul och se att adrenalinet sitter kvar ett par dygn efter några goa speed repor.

• andersbq

Medlem
    4 maj, 2009 vid 18:05
    Knatte;544221 wrote:
    Finns det någon resultatlista som gäller totalt och för dag 2 separat mm? Inte många resultat upplagda på GPS3 mm. Man är ju nyfiken på resultat, skvaller, bilder och kanske någon filmsnutt :tongue:

När vi hade kört klart dag 2 så laddade alla ur sina kort och åkte hem. Det brukar normalt “bara” ta en timme att gå igenom filerna, men denna gången hade typ 1/3 av startfältet kört mellan ett par öar och alla dessa sessioner skulle raderas. Ett jättejobb som antagligen tagit Mattias hela natten. Sedan är det tyvärr så att GT11/31 inte alltid sparar filerna på korten på rätt sätt. Då får man antingen koppla GPSen till en dator och “slanga ur minnet” ur GPSen, alternativt “Save to Card”. Om seglaren aldrig nollat GPSen i fråga så har man alla sessioner som han någonsin kört. Detta tar lite tid, men i normalfallet upptäcker man det direkt och ber seglaren komma in igen, men nu drog alla hem och Mattias måste ringa runt och få de “urslangade” filerna mailade… Så tids nog så kommer nog resultatet från sista dagen.

• mattias-j

Medlem
    4 maj, 2009 vid 18:46

Filerna som fanns var tomma, och därför vill vi ge chansen att skicka in dom igen. Detta eftersom vi ändå rättar till spåren för snedseglarna…

Prel resultat kommer under kvällen

• surferboy

Medlem
    4 maj, 2009 vid 21:02

Den preliminära resultatfilen för Wallén Sport Speed Cup ligger på bloggen nu.

http://svfspeedcup.blogspot.com/

Reslutatfilen för AHD GPS Speed Challenge ligger i inlägg 106 i denna tråd från Mattias.

Resultatfilen för Heineken Trophy ligger i inlägg 105.

• tbsurf

Medlem
    5 maj, 2009 vid 05:37

Måste fråga nu om hur ni räknade ihop den där “trophy” tävlingen..

Tycker det ser ut att vara fler Holländare i toppen än Svenskar men jag vet ju som sagt inte hur ni räknar..

http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=eventranking&val=56 och tryck på “GO” knappen 😉

• mattias-j

Medlem
    5 maj, 2009 vid 06:48

Här kommer resultat för “Heineken Trophy”

Man räknar alltså ut snittfarten på hela laget…

/Mattias

Sida 7 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing AHD GPS Speed Challenge with The Cup…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.