Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AHD maui force 8´4 och 8´3 från 03

• AHD maui force 8´4 och 8´3 från 03

Publicerad av peter_g på 27 april, 2004 vid 11:31

Tja, funderar på att köpa någon av dessa brädor. Är det nån som provat någon av dessa vore det schysst om man kunde få lite info om dem. Tänkte ha en bräda för vågor men även för hårdvindsfreetyle.

Tack på förhand!!

loco svarade 20 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • calle_b

Medlem
    27 april, 2004 vid 14:21

• peter_g

Medlem
    27 april, 2004 vid 19:27

Jo

• steffo

Medlem
    27 april, 2004 vid 19:50

Jag har haft en 8.3 och har en 8.4 nu och det är goa brädor båda två.

Bra kontroll och lugn gång. Känns inte så snabba men seglar lika fort som andra vågisar.
    Framfots betonad och behöver vågor med lite tryck i för att komma till sin rätt och då fungerar dom förbannat bra.

Jag bytte till 8.4 för att det ska fungera lite bättre hemma men 4.2 med tokdrag är inga problem, väger 82kg.

Dom verkar vara ganska ding tåliga. Efter två sessonger på Torö så hade den klarat sig utan dingar vilket är anmärkningsvärt.

• peter_g

Medlem
    27 april, 2004 vid 20:18

Tack för svaret, jag väger 75kg så 8´3 kanske skulle passa mig bättre, men om man ska köra lite freestyle också kanske 8´4 är att föredra samt att den passar bättra i svenska vatten/vågor där man oftast befinner sig. Ska bara samla ihop lite cash
    Surfs up!!

• oscar

Medlem
    28 april, 2004 vid 06:28

Hade en 8´4″ -01 dvs samma som 02. Den lämpar sig inte för freestyle på nåt sätt pga en otroligt tunn häck och smal och ranglig. Men är du lika grym som Living så….

• lars_k

Medlem
    28 april, 2004 vid 06:55

Om du gillar AHD och vill köra både i vågor och freestyle också kan ju en Attitude wave 55 eller 58 vara ett alternativ. Är mer åt freestyle/wave hållet än Mauiforcen. Bredare och rakare. Bättre för svenska segvågor. Och kort =)
    (Fan att det inte kan komma lite västvind så jag får testa vågridning med min 55:a…)

• calle_b

Medlem
    28 april, 2004 vid 07:24

Tja man!!

Och ni andra oxå… Nu lär det bli lite åka av(iaf för er i södern, grrrrrrrr) Theyr tors, fre,framförallt fredagen ser juh inte dum ut…

Öka

• peter_g

Medlem
    28 april, 2004 vid 07:36

Tja mannen ska dra ut nu, 5.7an ska få smaka lite idag, å imorgon och dagen efter det….

Hoppas vinden kommer till dig också, du lär ju behöva en del vind för ditt största segel 4.2.

Kommer upp till Sthlm i början av Juni, då drar vi ut å kör feting.

Surfs up!

• loco

Medlem
    28 april, 2004 vid 07:51

jag tror på det Lars_k säger att det är Attitude wavve eller Starboard EVO eller liknande som gäller som vågbrädor i sverige. Synd bara att kepplers Atti…. är slut.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AHD maui force 8´4 och 8´3 från 03

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.