-
AHD maxride 64,5
AHD maxride 64,5 är det någon som kör en sån här?
Hur upplevs den tänker då närmast på bredden som den har.
Hur skulle den fungera med en 5.0:a i apelviken?
hade
mats
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › AHD maxride 64,5
AHD maxride 64,5 är det någon som kör en sån här?
Hur upplevs den tänker då närmast på bredden som den har.
Hur skulle den fungera med en 5.0:a i apelviken?
hade
mats
Jag har seglat lite med den och tycker den känns betydligt mindre än vad måtten säger. DRT gör ju att den yta som är mot vattnet är som en mindre slalombräda. När du sedan lägger den på kant greppar den övre railen och du får en himla skön sväng. Som lättvindsvågis kan den funka bra men med bra tryck i 5.0 i vågor så är nog en ren vågis att föredra. Men ska du bara ha en bräda är den nog perfekt.
Mors Oscar, låter bra…:-)
men vad tänker du på här “Jag har seglat lite med den och tycker den känns betydligt mindre än vad måtten säger”, bredden eller?
tack ska du ha!
mats
Ja den planande bredden är ju 5-6 cm mindre än den verkliga. Därför känns den ite så bred och paddig när du seglar.
Tjena
Har en 60:a och den är på 92 liter men håller med om att den känns mycket mindre. Men å andra sidan är den guld när det handlar om kontroll tack vare DRT:n
Men en kompis har 64,5:an och han är helnöjd, jag har provat den och jag tycker den var störtskön även om den kanske är lite i största laget som freestylebräda, men allt beror ju på vad du ska ha den till…
Aloha/Oscar
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › AHD maxride 64,5
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.