-
ahh fy fän va ruskigt göoooo den dagen är/var!!!!
Denna dagen e den bästa på toklänge
inte nog med att det är Julafton, man fick ett jävla drag i 4.0, gött överriggad efterhand, Lejet bjöd på riktigt feta 2m vågor, oså fick man pröva på Vänsterfots hopp igen..klämde av ett hopp som var det högsta ever..eller de hopppet känndes iallafall i luften som ett utav dem högsta, så jäääääääääääävla nice var det!!!!
En o annan bail fick man smaka på oxå..hehe, så gött!
Men ingen vågridning satt där dem skulle idag, gjorde 3 st försök..”klarade” det hela kan man säga..tror snarare att det var min timeing som inte stämde(tips tack?)vi var 3 pers som surfade, var bara 2 på vattnet samtidigt…Fiskebeckarn Nicke.S började frysa..något så fruktansvärt oxå, inte sett någon frysa som han gjorde..hehe, efter att han beslöt sig för att lägga ner för dan, fått på sig kläderna, suttit i bilen med värme..
“The Novice”(Crister/christian ?) tittade förbi, o togg Nicke.S plats på vattnet..han tog även o lånade 3.7an som Nicke.S fått låna av vise Herr RAMBO
..jag o Novice surfade ungefär en timma efter Nicke.S gått upp..trots det, när vi kommer upp hakkar han fortfarande tänder..
Lovar att om man satt han i tävling med en bäver på ‘Gnagar Competition’,gett dem var sin trästock i munnen, hade nicke vunnit överlägsetDem första vändorna var halft smärtsamma, men efter 10min kändes det helt Ok..Klart det var i kallaste lagret..kyleffekten var på topp så att säga..regningt o härligt..hehe.
Fast värsta smärtan jag känt i händerna efter en surfdag var just idag, men inte under surfet, utan när jag skulle spänna fast brädorna på taket…dessa jävla spännband..o en piskande vind med regnsmatter mot händerna..skall man försöka få det hela att gå ihop..ahhhhhrgghh..spännband suger!
Jo..Måste bara säga att CLS-UFFE e kung!!!!!
Riktigt imponerad av hans verk, lämnade ju in bärdan för rep hos han för ett tag sedan,(hämtade den idag) o jävlar vilket jobb han gjort..STORT TACK TiLL det! när jag fick brädan o skulle skika hur lagningen blev..funderade jag, vart va det skadan var hän..kollade till o med på andra sidan
utan överdrift, det e så grymt lagat att inte äns jag ser det..en som inte vet om det,(är det en omöjlighet för att äns veta vart han skall börja titta)
Nä, satan va grymt gjort!!!!Min Resume’ av denna dagen e ,GRYM!!
Slänger upp lite halvtuffa naturbilder från idag
Börjar med Rambo Tomten som spanar ut över en grym dag!!!
(Det tuffa tomtedress kittet delades snabbt från varan, efter 3 spolningar var min kära tomteluva borta..snyft!)
Logga in för att svara.