Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Aj, detta kunde ha gjort rikigt ont.
-
Jag satt å vilade i en stol med kiten uppe, och skulle tvista upp frontlinorna.
Så jag krokade ur å kom i samma stund på att jag har för fan ingen depower alls dragen knappt. Efter en luftfärd på 4-5 meter fann jag mig planande på magen ute i vattnet och lyckades med nöd och näppe kroka i igen efter några skräckfyllda sekunder. Tur att det blåste sideshore den dagen.Tips.. Kolla depowern innan ni krokar ur eran bow på land 😉
-
lina wrote:jag kopplade linorna fel som nybörjare i hård vind i WA, kiten svängde höger när jag drog vänster… eftersom det var tomt på stranden försökte jag först styra kiten men gav snabbt upp o letade efter releashen, men eftersom jag släpades i sanden var den nästan i brösthöjd o där var jag inte van att ha den, tog en stund att lösa ut…. men som sagt, hade fotbollsplaner med bara sand o inga männsikor runt mig när det hände, därför försökte jag inte lösa ut direkt.
Vad gjorde då min kompis? FILMADE…… 😉Släng upp den här då!
Förgyll alla steffo surfandes gråa dag på kontoret! finns inget roligare att se än andras misslyckanden!
-
gh0st wrote:Hehehe, ja Tophat är ju en frekvent besökare på vårt forum i form av just det klippet =)
Förresten, är det nån som vet vem som sjunger. Stenhårt med en tjej som gör en cover på NWA’s Straigh outta Compton =)jupp hittade låten på http://ninagordon.com/media under covers … hehe sjukt go.. 😀
-
en gång så kopplade jag linorna efter en jumbojet, jävlar vad jag loftade!
Tyvärr ingen film på det. -
Hörde att en kille från Lindköping blev loftad i typ 5 sm 10m upp i luften på en fotbollsplan in i en lycktstolpe och blev medvetslös och rädadd av en tant i rullator.
Men som tur var köpte han en V19 så han har inte det problemet längre. -
r3wefew wrote:gh0st wrote:Hehehe, ja Tophat är ju en frekvent besökare på vårt forum i form av just det klippet =)
Förresten, är det nån som vet vem som sjunger. Stenhårt med en tjej som gör en cover på NWA’s Straigh outta Compton =)jupp hittade låten på http://ninagordon.com/media under covers … hehe sjukt go.. 😀
Schysst, tackar!
Logga in för att svara.