-
åka över andras linor med snowboard..
Hallå! Vänder mig till er eftersom kiteinformationen på hemmaplan är mycket dålig.. okej, till ämnet; Jag åkte av misstag över en gubbes kitelinor när jag inledde vintersäsongen på isen för i år. Gubben blev skitförbannad och skulle tvinga mig att köpa nya linor åt honom, ingen skada syntes dock på hans linor. Han sa att linorna blev alltför mycket nötta, och han ville inte längre använda kiten med de linorna med rädsla för att de skulle brista.
Kan tillägga att jag har rundslipade kanter på min bräda för att kunna åka på rails och det var ca 5-10 cm snö på isen. En kompis till mig har en gång åkt över mina linor med vassa kanter, och jag har då inte märkt någonting särskilt med dom efter det.
Gubben blev i alla fall mycket förbannad (så arg en vanlig mänska skulle bli om nån sänkte din bil, eldade upp dit hus, och bröt alla dina ben.:grin: ) så därför gick kommunikationen inte så bra mellan oss. Han ansåg att jag skulle köpa nya linor åt honom genast, men jag är dock mycket tveksam..
Har nån erfarenhet av liknande? Skiter jag i gubben eller köper jag nya linor åt honom fast han har ett par fullt funktionsdugliga?:confused2:
Logga in för att svara.