Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Åka till varmare breddgrader, men var?

• luuddee

Medlem
    16 september, 2009 vid 06:14

barbados är nice med konstant vind och nästan tomt på spotsen. dock inget plattvatten. boendet är ganska dyrt där men annars inte så farligt.

• norrman

Medlem
    16 september, 2009 vid 07:56

Nyali beach har ja med kollat på.. ser nice ut! Hur var surfet larssa? Mkt plattvatten? Och hur var de andra runtomkring?

• molle73

Medlem
    16 september, 2009 vid 08:17

Någon som varit på Filipinerna och har info om priser på boende, mat och hyra av mc/ bil?
    /M

• above_the_law

Medlem
    16 september, 2009 vid 09:01
    Kygen;574057 wrote:
    Larssa, har kollat runt lite.
    Våga inte ringa dig så här sent… men vi kan väll höras senare i veckan.

Finns ju några bra tips på Kiteforum, där man ser vart det blåser de olika månaderna. http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=83&t=2313330

Tyckte Costa Rica lät intresant hittade flyg från CPH för 6500:- 17h inte så farligt ändå.

Har någon varit i Costa Rica?

Edit:
    Eller varför inte Barbados
    13h hem 18h, för 6500:-
    http://www.barbados.org/kitesurfing.htm

Får du tag på en så billig biljett till Costa R är det bara att åka:-)!!!
    Lovar att du inte blir besviken, om du gillar VÅGSURFING i alla fall. Det ska finnas ett supervindsäkert kiteställe i NV också med kitecenter!
    Ett fantastiskt land men lite för långt för min familj denna gång p g a att vi är begränsade av 10 dagar tot, 2-åring och därmed för lång restid (ännu så länge)… Filippinerna får nog också vänta lite p g a dyra flyg…

Kollar just nu på ”New Bowdaries” i form av Gambia, Cape Point och Senegal, Dakarområdet/halvön. Ser i alla fall riktigt nice ut vid Dakar både vad gäller vågor och vind…

• above_the_law

Medlem
    16 september, 2009 vid 09:05
    Molle73;576372 wrote:
    Någon som varit på Filipinerna och har info om priser på boende, mat och hyra av mc/ bil?
    /M

Japp!
    Var där i 4 v för några år sedan och det var heeeeelt kanoooon.
    Vind varje dag men behövde en 10-12 kvm kite. Asbilligt att bo och äta. Boka på plats!
    Däremot verkar flyget ha rasat i höjden sedan vi var där (på lågsäsong) vs jul-nyår då vi kan åka nu…:-(.

När åker du/ni?

Jag skulle inte rek Baracay under jul-nyår för då är det fööööör crowdy.
    Däremot får du ju inte missa Siargao (Cloud Nine) och det där kitecentret no om Manilla… mm.

• above_the_law

Medlem
    16 september, 2009 vid 09:19

Skön film från Zanzibar Larssa:-)!
    Vad har du fått tag på för priser på flyg och boende?
    När vi var där så körde vi ju paketresa med en vecka safari på inlandet och sedan en lyxvecka på Zanzibar, men det har vi varken råd eller tid till nu (ca 10 dagar över jul-nyår)…?

• larssa

Medlem
    16 september, 2009 vid 20:20
    Norrman;576364 wrote:
    Nyali beach har ja med kollat på.. ser nice ut! Hur var surfet larssa? Mkt plattvatten? Och hur var de andra runtomkring?

Plattvatten innanför revet o vågor ute vid revet. 2st kitecenter som bla ordnar downwinder.

above_the_law;576395 wrote:
    Skön film från Zanzibar Larssa:-)!
    Vad har du fått tag på för priser på flyg och boende?
    När vi var där så körde vi ju paketresa med en vecka safari på inlandet och sedan en lyxvecka på Zanzibar, men det har vi varken råd eller tid till nu (ca 10 dagar över jul-nyår)…?

Har bara kollat lite grann runt feb och hittade resa o boende för ca:13 papp. Var bodde ni och var det bra spot för kite?

• norrman

Medlem
    16 september, 2009 vid 20:42
    Larssa;573681 wrote:
    Ser ju inte så illa ut =)
    Kolla även denna spoten: http://www.kitebeaches.com/kitesurf/loc/bagasbas_beach.html
    Fan verkar riktigt nice http://www.mikes-kites.com/index.htm
    Ja vi får höras o checka läget lite längre fram.

Fasen var nice de verkar va!!!

• larssa

Medlem
    21 september, 2009 vid 15:23

Sådär då var flyget bokat till Zanzibar 9/1-25/1 9920:- vi är ett gäng på 6st som åker. Boende ordnar vi antingen av ett svenskt par som har ett hotell där nere eller av en kiteinstruktör från Kenya/Zanzibar som vi träffat i Kenya och har ett kitecenter i Paje.

Är det någon mer som vill hänga på e det bara att höra av sig =)

• Kjello

Gäst
    21 september, 2009 vid 15:38

ända till 9920 vet inte, men då har jag kanske tid på mej i Indien.
    Bra vill inte stressa.

• above_the_law

Medlem
    21 september, 2009 vid 18:02
    Larssa;577490 wrote:
    Sådär då var flyget bokat till Zanzibar 9/1-25/1 9920:- vi är ett gäng på 6st som åker. Boende ordnar vi antingen av ett svenskt par som har ett hotell där nere eller av en kiteinstruktör från Kenya/Zanzibar som vi träffat i Kenya och har ett kitecenter i Paje.

Är det någon mer som vill hänga på e det bara att höra av sig =)

Shit va bra pris! Låter ju helrätt med övriga boendekontakter också…
    Jag får väl se om jag får förlängt på mitt nuvarande konsultprojekt efter nyår, annars är jag en het aspirant:-).

Vi bodde på Blue Mango på Boracay (Samt lyxhotellet Acantus några nätter eftersom det var smekmånad). Kan varmt rek Blue Mango. Har för mig att vi bet ca 250 kr natten inkl frukost och det ligger bokstavligen PÅ stranden. Dom är marinbiologer från Hawaii och driver även ett dykcenter. Kolla in: http://www.bluemango.com.ph/index.html

På Siargao är det bara att ta något som ligger skapligt nära Cloud Nine och General Luna (om ni vill ha några av världens bästa vågor):-)…

Hoppa över Manilla helt om det går!

• larssa

Medlem
    21 september, 2009 vid 19:20

Vi flyger förresten från Götet eftersom vi sparade ca:2000:- jämfört med Köpenhamn. Boendet kostar 50$/dubbelrum inkl. frulle. Verkar helt ok.

http://www.kitezanzibar.com/gal_list/Wave_Surfing/#

Mathias, Nic, Anso & alla andra!!! Om ni kan så hade det varit jättekul om vi kunde bli ett rejält svenskt gäng på Zanzibar i vinter =)

Ps! Kommer att vara ett kitecamp 4-9jan så det missar vi tyvärr precis s-)

• vogon-jeltz

Medlem
    21 september, 2009 vid 19:27

Ja , vintern räddad nu har man nått att se fram emot .

• ollep

Medlem
    21 september, 2009 vid 19:34

Låter grymt, jag är definitivt intresserad av att haka på. Vilket bolag flyger ni med? Tar ni med egen utrustning eller hyr ni?

• larssa

Medlem
    21 september, 2009 vid 19:51
    BennyTC;577577 wrote:
    Låter grymt, jag är definitivt intresserad av att haka på. Vilket bolag flyger ni med?

KLM, Kenya airlines och PRECISION AIR

Göteborg-Amsterdam-Nairobi-Zanzibar

Zanzibar-DAR ES SALAAM-Amsterdam-Göteborg

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Åka till varmare breddgrader, men var?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.