Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Åkt kitebräda efter båt?
-
Åkt kitebräda efter båt?
Publicerad av nikke på 13 juni, 2004 vid 19:55Någon som har testat?
eddie svarade 20 år, 5 månader sedan 14 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
ja…
och i dag har jag åkt efter en vattenskoter, men det blir ju knappt några vågor så det va kass…men det var roligare att köra den
-
ja fick grymmt dåligt me pop..
men de beror ju helt på va du har för bräda -
Åkte efter båt förra året… kom med för hög fart in mot bryggan och skulle kanta(tåsidan) som vanligt när man åker wake men glömde bort att jag bara hade stroppar…gled ur och slog hakan på brädan det blev ett skapligt jack i hakan = ännu ett ärr till samlingen
-
vi körde med en directional efter båt när det inte blåste så mycket sist vi var ute …jävligt kul och som sagt tidigare, jävligt fattigt med vågor
-
har åkt både efter bil, båt, kableski, funkar bra men går inte att jämföra det med wake… brädan är juh snabb som fan och släpper lätt i kanterna.. sjukt kul om det inte blåser iallafall
-
Så här e de:
efter kite – kiteboard
efter båt – wakeboard!
Det finns nog en anledning till att brädorna e olika… -
om vinden uteblir så funkar det ju bättre än att sola.
Man får bättre brädkontroll mm så kör på bara men det känns som det är lite mycket fenor på kitebrädan -
vi testa av Johans EH planka i 55 knop förra sommaren, var som att åka på betong brädan satt limmad… jevla wierd feeling
-
He He .. börnade senast i igår me kitebräda bakom hobiecat, var jäkligt najs.
Största nackdelen som jag har märkt är att det är lättare att vrida benet om ena foten åker ur bindningen så är risken att den andra biter sig fast o man skadar sig .. annars funkar det ju typ som wake …. -
Hehe.. 55knop är tryggt då kan det inte ha varit mycket vågor.. Jag har åkt i 100 blås efter bil med snowboard på en frusen sjö.. bilen gick inte snabbare även om vi körde i spår vi redan kört upp några gånger.. sketbil
-
hehe i 70 knyck på en schleden pulka efter bil
gick rätt fort me -
Då bindningarna gav kramp i mina 47:or o diskmedlet tog slut blev jag tvungen att använda kiten. Inte samma stabilitet men funkade helt ok, dock lätt att tappa brädan i vänstersvängarna (regular).
-
Svar till:
hehe i 70 knyck på en schleden pulka efter bil
gick rätt fort me[/ QUOTE ]
Pulka rockar!
Logga in för att svara.