• Publicerad av 08kite på 19 augusti, 2009 vid 16:34

Tänkte sticka spontanresa till Åland till helgen alt nästa helg och leta kitesurf eftersom jag hört att det ska vara helt brutalt bra; verkar dock lite knapert om info på nätet- vet någon vem jag kan kontakta på Åland för mer info om spots/ev uthyrning av kite etc.??

Grazie!!

kitewroc svarade 15 år sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • Kjello

Gäst
    19 augusti, 2009 vid 17:10

Det finns bättre än kitebeaches.com kommer inte ihåg
    har själv tänkt åka till Eckerö någon gång, nära från Grisslehamn = nära för mej.
    gångavstånd från Eckerölinjen finns en Sandviken bra vid NV-V-SV.

Jag hittade guiden, kolla den först
    kick-ass spotguide svår att komma ihåg.

• kitewroc

Medlem
    21 oktober, 2009 vid 15:06

Lite sent svar men ändock..

Var på Åland i somras och kiteade: BRUTALT BRA!! Stadig bra vind; great spots; går att kite:a med vind från de flesta håll (hela ön tar typ 30 min från norr-söder…) och går även att vågsurfa/kitevågsurfa.

Kontakta Patrik Larsson http://larssonsvattensport.tripod.com/id8.html; -grymt trevlig och vet precis allt om kite på Åland- allt ifrån spots till uthyrning till försäljning samt har GRYMT boende med badtunna precis vid vattnet; har under sommaren en shop ute på lilla holmen annars ute i Ödkarby.

Lycka till och hoppas du hade en great kiteresa den här somaren; å en ännu bättre nästa 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.