Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Åland är blåsigast

• styret

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 20:09

brorsans flickvän är från åland som dom ahr vart där en del nu över sommarn och han sa att det blåste som fan hela tiden. det stämmer altså?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 17:00

Det stämmer nog att det blåser mer här än i dom absoluta närregionerna, men juli har inte varit bra här heller. Tur att man har Formula också, har börjat lite grann i år. Idag har det blåst igen, fast inte 16 m/s dock 10-12 m/s hela dagen. En av våra lokaltidningar dök upp och gjorde ett helsidesreportage i färg.

• styret

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 18:51

nä han var där mest under juni.
    jag ska kanske åka upp en sväng på lördag. fast kan inte ha några prylar med mej.
    vart surfar ni då?
    tror vi skulle bo i mariehamn, eventuellt ta en tripp till föglö

• ozman

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 19:53

Jag har faktiskt undrat var det går att segla på Åland. Finns det någon lista över seglingbara ställen? Finns det vågställen? Var kommer man ner till vattnet vid Lumparn?
    Inte att jag tänker åka precis nu, men kan vara intressant som resa i framtiden.

• roy

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 20:19

eckerö

• anonym-anvandare

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 07:19
  • mbjorke

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 09:25

Jag har sammanställt en liten karta för länge sedan var vi brukar surfa. Den hittar du här: http://www.msf.aland.fi/mbjorke/surfspot.html
    Jag har inga körbeskrivningar på hemsidan, men ni kan maila eller ringa mig om ni är på väg till Åland och vill surfa så svarar jag säkert.
    /marcus

• anonym-anvandare

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 09:39

va?? åker ni inte ut till grynnor, kobbar och skär
    och vågsurfar där.
    Borde finna endel grymma vågor där
    som vrider kring holmar, kobbar, och grynnor
    men borde allttid gå att hitta sideshore.
    Bara det är varmt i vattnet så, och man har båt och är flera.

• bwss-bg

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 11:52

Tack Marcus,

Vi har spekulerat många gånger om hur Åland fungerar. Kanske värt ett besök lagom till höststormarna.

/Benny

• anonym-anvandare

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 12:05

finns det något windsurfingreseforetag som fraktar runt
    surfare där ifall man kommer dit med grejorna
    eller måste man ta med en cykelkärra.
    Eller finns det några som vill ha soppapeng.

• mbjorke

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 17:21

Klart det finns det… Finns åtminstone fem heltidsanställda personer som gratis kör runt på windsurfare, vart dom vill. Hur skulle det annars se ut?

Skämt o sido, inte klarar man sig utan bil på denna ö, jo kanske om man har en tung och sjöduglig båt då, så att man kan åka ut till grynnor och skär som du skrev. Finns nog dom som brukar göra det också.

/marcus

• kungdenknege

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 17:43

En annan ö som är jävligt blåsig är Hallands Väderö. I alla fall om man ska tro SMHI’s Kustobservationer, för enligt dom så blåser där nästan alltid en 7-8m/s när det är totaldött i övriga Skåne. Man borde fan ta sig dit någon dag…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Åland är blåsigast

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.