Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Albeau + Foilboard
-
Albeau + Foilboard
Publicerad av levieux på 1 juli, 2004 vid 13:43Antoine Albeau provar en foilboard i Frankrike:
http://www.fpl44.com/index.php?fpl44=Antoine%20Albeau%20la%20baule%202004suite
Ser riktigt konstigt ut…
anonym-anvandare svarade 20 år, 2 månader sedan 15 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Ja, det där ser rätt häftigt ut. .måste ju bara provas.
Känslan när man “lyfter” är nog rätt speciell.hmm och jag som drar rigg lär ju få ont i ryggen, långt ner.. hehe
-
Har svårt att se någon speciell njutning med foiling… borde kanske döpas om till fjolling
-
kan se ett par 7ssta kastfall(oplanerade forwards???) framför mig.
helt sjukt ju…
-
Svar till:
Har svårt att se någon speciell njutning med foiling… borde kanske döpas om till fjolling
[/ QUOTE ]
Härligt att det där bakåsträvande tråktänkandet inte finns bland oss som vindsurfar…
-
Det ser inte så bekvämt ut dock… Han står i stropparna men hängselelinan ser inte sträckt ut. Välidgt böjda armar osv…
-
Är det här på riktigt eller? Känns lite 1a April över hela grejen. Bilderna ser inte helt äkta ut heller. jag är skeptisk!
-
Visst fasen är det på riktigt, har för mig att man ser Laird Hamilton da kung rida vågor med en vågsurfing-foil i Laird.
-
haha, vad är meningen med detta? vad är det som är kul??? kan ju knapppast gå fortare:P ser bara bökigt och tråkigt ut. klart man inte kan säga att det ÄR tråkigt om man inte har testat men men:P
-
drar upp den här gamla tråden igen. såg en grym vågsurfingdokumentär igår på canal +.
Den heter “Havets utmanare” (orginaltitel “Step into Liquid”)måndag 13/9 16.25 canal+ film2
lördag 25/9 08.30 canal+
onsdag 29/9 14.45 canal+anledningen att jag tog upp det i den här tråden var att dom surfade på vågbrädor med foil-fena. såg riktigt grymt ut, i grymma vågor.
SE DEN!
/Love -
Jäpp, självklart är det på riktigt. Jag har sett Laird köra tow-in på foilboard och Rush Randle har även kört kite och windsurf på foilboard, både speed och i vågor.
Anledningen är att dom vill slippa all chop när dom rider vågor för att vågridningen ska bli mjukare, och det gör dom ju eftersom brädan är uppe i luften.Irie Man
-
Men svänger brädan lika bra? Är det inte lite farligt att köra runt med en stor köttkniv bak på brädan?
Logga in för att svara.