Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ålder på kitesurfare

• Ålder på kitesurfare

Publicerad av anonym-anvandare på 29 juni, 2003 vid 22:32

Har kollat en del nu och upptäckt att det mest verkar vara gamla gubbar som håller på med kitesurfing… (30+) Hur är det egentligen med åldern hos kitare, finns det egentligen nån svensk som är under 18? Varför är det så?

otg svarade 21 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • hasso

Medlem
    29 juni, 2003 vid 23:14

<

18

• hengo

Medlem
    29 juni, 2003 vid 23:37

också under 18..
    det är för att det är så fruktansvärt jävla dyrt som de inte finns så många.

tänk själv, hur lätt e de å skaffa full utrustning om man lever på 1000spänn per månad.
    man måste satsa allt, de går inte att kombinera med någonting annat som kostar.
    svinjävla dyrt helt enkelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

om några år då priserna kanske sjunker(?) så trorjag genast att fler ungdomar kommer intressera sig för sporten.

• rikard_j

Medlem
    30 juni, 2003 vid 09:35

Lite statistik borde ge en klarare bild.

• psycho_se

Medlem
    30 juni, 2003 vid 11:51

Sant som du säger Henning. Det är inte så många foilar man kan skaffa för 1000 spänn i månader. Är 24 själv laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juli, 2003 vid 21:11

Jag är 15 år å kitear i lidköping. Farsan köpte en kite till oss båda men jag använder den mest grin.gif

• otg

Medlem
    18 juli, 2003 vid 22:01

tror det här med att det finns få kitare under 18 är lite av en myt…? Visst är det dyrt, men det är överkomligt och det finns billigare alternativ. Själv är jag 16 och har 4 kompisar i ungefär samma ålder som kör, och jag känner fler som har planer på att börja… Skulle nog tippa att det står någon under 18 på prispallen i falsterbo i år.. wink.gif

Mvh/ Olle tongue.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ålder på kitesurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.