Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ålder vid första framåtloopen?
-
Kanske, det är nästan i början på vänster sida i spåret från Katterjåkkliften mot huvudliften… Riksgränsen är ju helt supernajs asså, har bara vart där några dagar nu i maj/juni. Branten på Nordahlstoppen kändes dessutom brantare än europas officiellt brantaste backe i Nordkette, Innsbruck. Störtskön
Åter till w-surfet, kraft och kontroll är en bra kombination, då kan det börja loopas på böljorna!
-
Mamma säger nog inte så mycket, Hustrun kanske!
Men voodoo, just den framåten ligger ju på rygg!
Smurf surfarn.
-
I sommarnummret 2003 av amerikanska Windsport finns en sån där steg för steg instruktion.(Finns i bra tidningsbutiker fram till 30 sep). Rulla i sand m seglet o grejer(Typ som en judo-rullning m seglet). Kom på att vi uppe i norr kan ju ut i snön o testa. Men man ska nog läsa artikeln först… Var försiktiga!!
-
Inte på rygg, på rumpan, men bilden blev bra
Vart hamnar du på den du har på din avatar? -
Det gäller att börja rätt från början….. börja med att göra loopar genom att bara stå på brädan utan att ha fötter i stroppar. ska inte alls plana.
sen gör man en litet hopp och drar in högra benet samtidigt skotar in högra armen, ögonen ska riktas ner mot högra foten. gör flera sådana övningar, glöm inte att flytta högra handen 20 cm bakåt innan man skotar in seglet. med det övningen roterar man inte helt runt. men man tränar mentalt i alla fall. har ngt skydd vid mastfoten, för mastfoten/mast slår mot brädan.. om ni är rädd om brädan alltså. gjorde en j-a många övningar , efteråt såg man ngr bucklor på brädan.sen kan man börja med att ha fötter i stropparna. .
gjorde min första vid 33 års ålder. alltså nyligen i somras. i POZO med 3.7 seglet… där med att man blir mer rädd med tiden stämmer inte på mig längre. efter man blivit 30 år. känns det som jag vågar allt mer..JUST DO IT!
/Jojo
Logga in för att svara.