Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ålders poll

• tim-eriksson

Medlem
    1 april, 2008 vid 18:32

Suck…

Föräldrarna vindsurfade mycket när jag var unge, fick hänga med hit och dit på surfsemstrar. Dock så pushade dem aldrig mig att börja! Som mest en fråga vid sommarstugan på en gammal windsurfer… Givigtvis ska man inte pressa sina barn men ändå… Jag började i sommars med föräldrarnas gamla saker och var fast direkt! Blev nästan sur på dem för att de inte tvingat mig tidigare.

Ni som har barn, tvinga ut dem på vattnet då och då! Fasten vi säger nej så mengar vi egentligen ja.. (iaf 10 år senare…).. Tänk om de skickat mig på gymnastik också! Gud vad jag skulle ha lättare för att sätta de där förbannade tricken på snowboarden då…

Avundas er alla som har “fått till det” så bra, Hoppas jag hamnar i er situation någon gång i livet…

Edit: Dock så surfar far nu igen, men mest för att vis att han kan läxa upp mig på vattnet också 😉 Och mor har lovat att surfa i sommar! Såg allt hur hon stog och längtade på stranden på Haga i sommar…

• trasurfarn

Medlem
    1 april, 2008 vid 20:00

Titta gärna en extra gång på Kinghippos bifogade bild. Var har han fäst blicken?
    Fören givetvis! Det är klassiskt för nybörjare, men tids nog håller man huvudet högre när man vindsurfar. Bifogar en av de få¨bilder när när min blivande fru vindsurfade. Ung kär o my.php?image=mariannevindsurfarettmp7.jpgmodig för 23 år sedan! Kanske, kanske kommer hon att pröva på att tandemsurfa med mig i sommar! Hon har tallang men viljan?
    Träsurfarn

• trasurfarn

Medlem
    1 april, 2008 vid 20:15

Jag misslyckades att bifoga bilden. nu kommer den. Vill även påpeka att åldersprofilen missade medelålders gift o flygfärdiga barn.
    Träsurfarnmy.php?image=mariannevindsurfarettqr1.jpg

• trasurfarn

Medlem
    1 april, 2008 vid 20:25
  • andersbq

Medlem
    1 april, 2008 vid 20:40

@Träsurfarn 455623 wrote:

Jag misslyckades att bifoga bilden. nu kommer den. Vill även påpeka att åldersprofilen missade medelålders gift o flygfärdiga barn.
    [/IMG]

Alltid massa synpunkter när man lägger ut en poll, men det är med flit som jag inte tog med civilståndet, det är många som skaffar barn och sedan skiljer sig. Tror inte det har någon enorm betydelse på antalet surfdagar. Möjligen till det sämre kanske.
    Poängen med pollen var att kanske se ett mönster när folk slutar vindsurfa plus kolla återväxten.

• trasurfarn

Medlem
    1 april, 2008 vid 21:24

Jag kan faktiskt inte förstå varför sambo /gifta med barn inte får räknas som en grupp i denna poll. Jag/vi kanske är en minoritet, men vore det inte roligare och rättvisare om alla hade haft möjlighet att klicka in sig i sin grupp? Jag tycker inte heller att Ålderns profil är en rättvis titel till denna undersökning. Man kan vara både ung och “gammal”när man skaffar barn. Trenden har visserligen varit att man skaffar barn allt senare i livet, men det finns nog alltid undantag. Att barn kan påverka surf-frekvensen förstår nog de flesta samt det kanske också bör vara så, men hur mycket?
    Jag skulle förslå att du kompletterar surflivet-undersökningen med sambo/gift med barn samt lägga ut två poller till som skulle kunna komplettera undersökningen:
    Hur gammal är du?
    Hur många gånger surfar du under ett år?
    Träsurfarn

• ola-h

Medlem
    2 april, 2008 vid 06:33

Men är det en intressant fråga. Populationen på Surfzone r nog inte tillräckligt stor/diversifierad för att likheter på gruppnivå skall överskugga individuella variationer.

En historia: I januari stog jag i VVKs omklädningsrum i Apelviken. Någon, minns inte vem, berättade at de skulle ha barn. Någon annan sade: “Ja, nu kommer livet förändras rejält för dig, det blir nya prioriteringar…..nu måste du åka till Maui på föräldraledighet och sån’t där.

Första delen av deta svar är vad man vanligtvis hör. Andre delen låter lite som ett skämt, men att dömma av antalet svenska småbarnsfamiljer på Maui är det inte någon liten marginalföreteelse längre.

Att bilda familj och få barn är ett bra tillfälle att fundera på vilka prioriteringar man gör i livet om man nu inte funderat på det förut. Som jag ser det behöver det inte inkräkta på vindsurfingen om vindsufing är något man proriterar. Däremot är det nog så att det lönar sig att tänka lite mer “familjemässigt”. Detta behöver inte explicit innebära att alla i familjen nödvändigtvis skall börja vindsurfa, utan snarare om hur vindsurfing kan vara en naturligt del av livet som så att säga passar ihop men andra delar.

• koa

Medlem
    2 april, 2008 vid 06:56

…-“livet är fullt av prioriteringar”…
    citerat från filmen SAND MELLAN TÅRNA år 2000

• bananen

Medlem
    2 april, 2008 vid 18:09
    stefan_gbg;455552 wrote:
    När är det bra att börja, min son är 7 år?
    Det går ju som Ola H att köra ryggsäcks metoden men man orkar ju inte länge.

Någon som exprementerat med 2 bommar?

Klart att Love skall ha ett eget kit! Fråga henrik om han inte kan shapa upp en bra H-dot?

Min första tös fick våtdräkt när hon var sju dagar, den börjar äntligen passa! Och hon skall prompt ha en GUL bräda säger hon – det blir åka med premiär i sommar.

• el_duderino

Medlem
    2 april, 2008 vid 19:32

@bananen 455815 wrote:

Min första tös fick våtdräkt när hon var sju dagar, den börjar äntligen passa! Och hon skall prompt ha en GUL bräda säger hon – det blir åka med premiär i sommar.

Hmmm, gul säger du….

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ålders poll

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.