Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Alias på surfzone = namn GPSSS

• getwet

Medlem
    6 januari, 2008 vid 18:01

Johan Hellberg har flytt landet, bor numera i Frankrike.

• Knatte

Gäst
    6 januari, 2008 vid 18:34

@getwet 437112 wrote:

Johan Hellberg har flytt landet, bor numera i Frankrike.

Heter (hette) Hellboy här på konfen:smile:

• bjornen

Medlem
    7 januari, 2008 vid 20:27

Jag fyller på med några till, har tagit bort rank eftersom den kommer att bli inaktuell…hänvisar till länken.

Daniel Nerhagenhttp://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=user&val=22875&uid=1292SWE131
    Peter Kremslinfo.gif?
    Torbjorn Hellstrominfo.gif?
    Jona Ljungstrominfo.gifSWE876
    Henrik Mardinfo.gifMården
    Gustav Enockssoninfo.gifSurferboy
    Ola Schwarzinfo.gif?
    Marcus Backlundinfo.gifMacTS
    Andreas Nystrominfo.gif?
    Mats Hohenseeinfo.gif?
    Mattias Anderssoninfo.gif?
    Fredrik Yggeinfo.giffredrik.ygge
    Anders Bjorkqvistinfo.gifandersbq
    Per Arnenginfo.gifpure
    Jens Paulanderinfo.gifJPS

Ni får gärna hjälpa till med frågetecknen
    //Björn som har lite att göra

• getwet

Medlem
    7 januari, 2008 vid 20:42

Marcus Backlund är MacTS

• speedan

Medlem
    9 januari, 2008 vid 11:03

Daniel Hofmann är SPEEDAN

• joth

Medlem
    15 januari, 2008 vid 10:14

Joth =Jonas Thell och speedar lååångt ner i listan på gps-speedsurfing.

• klang

Medlem
    15 januari, 2008 vid 11:54

@joth 438613 wrote:

Joth =Jonas Thell och speedar lååångt ner i listan på gps-speedsurfing.

Blir väl ändring på detta nu under 2008, iSonic87:an med dina vassa fenor kommer att göra dunder på dina tider. Har 5.8:an och 6.7:an till salu under våren om du vill putsa ytterliggare 😉

• joth

Medlem
    15 januari, 2008 vid 13:14

Nä, trivs bra här nere i listan där det är lungt o skönt …

Skall vara camberlös ett tag till. Skall bara få fart på 5.5:an så blir det nog bra. Skall testa rek mast till i år så det blir lite stabilare än med gammal fjuttig vågmast.

Får se vad Is 87 kan göra men det jag testade i höstas var lovande. Framför allt att den var så lättseglad. Bara upp o stå. Men sedan att få ur den det sista blir det nog mycket träning för. Och att hitta rätt bland alla fenor.
    Får väl hoppas på average över 30 med Foretrexen så är jag nöjd.

• filipl

Medlem
    16 januari, 2008 vid 20:39

Joth:

Det skulle vara kul att få veta vad du gör för tider med nya brädan, även under annat än optimala förhållanden. Berätta gärna framöver.

Vi har ju samma segel (Retro 5.5, 6.5 och 7.5). Jag har också köpt en ny bräda, Fanatic Hawk 93, som har rykte om sig att vara snabb även om den inte är en renodlad slalombräda, och nog inte har samma potential för absolut toppfart som din Isonic-bräda.

Jag har sedan i år även Hucker 4.8 och 5.6 och har beställt ett Hucker 6.6.

Även om det är självfallet är svårt att veta gissar jag att vi ligger på ungefär samma nivå seglingsmässigt.

Fick du något svar på varför 460 Joystick inte rekommenderas för 5.5 Retro?

Filip

• joth

Medlem
    18 januari, 2008 vid 09:00

Jag fick svar tillbaka och det skall gå bra att anv den. Så jag skall först testa den masten och ev även en 430 speedstick som jag kan låna av Kent. Faller det väl ut med 430 så blir det en ny mast men fungerar även 460 masten så kanske jag avvaktar.

Tror nog Hawken är tillräckligt bra för att putsa lite tider. Det som är frågan är ju om Retro seglena kan göra slalombrädan rättvisa.

Kul och se hur du gillar huckerseglena. Jag är fortfarande inte övertygad om dom är bättre än Retro. Antagligen samma fartpotensial men olika typer av segling.

Skall bli väldigt kul att sätta igång till våren. Det blir en massa att testa och sedan får man ju träna lite till storslalomtävlingarna som det satsas på i år.

• filipl

Medlem
    18 januari, 2008 vid 09:51

Hej,

Jag har seglat väldigt mycket med 5.6 Hucker sedan i somras. Jag har i princip kört uteslutande med Retro-segel sedan år 2000, och känner mig nästan “nykär” i Sailworks efter att ha seglat med Hucker-seglet.

Det är likt Retro-seglet, och har Retro-seglets positiva egenskaper, men har framförallt två ytterligare egenskaper. Det har ett otroligt register och det är riktigt stabilt med tanke på att det saknar cambers. 5.6 Hucker seglet har minst samma bottendrag som ett 6.5 Retro, nästan som ett 7.0 Retro, och det är mer stabilt än ett Retro när det blåser mycket. Enda nackdelen jämfört med Retro-seglen är att det inte “släpper” ut vinden lika mycket där uppe, även om man drar mycket i nedhalet.

Jag har för min del inte märkt någon påtaglig skillnad mellan Retro och Hucker när det gäller maxfart, men man kanske måste vara duktigare för att kunna jämföra dem, än vad jag är.

Jag har seglat Hucker 5.6 både med 460 och 430 Speedstick mast, och för min del fungerar det påtagligt bättre med 460-masten. Det blir mer stabilt och får bättre bottendrag.

Jag kör själv med en North Power XTR II, som gör det möjligt att snabbt trimma om nedhalet ute på vattnet. Kan verkligen rekommendera den.

Filip

• klang

Medlem
    18 januari, 2008 vid 13:42

@filipl 439218 wrote:

Hej,

Jag har seglat väldigt mycket med 5.6 Hucker sedan i somras. Jag har i princip kört uteslutande med Retro-segel sedan år 2000, och känner mig nästan “nykär” i Sailworks efter att ha seglat med Hucker-seglet.
    ….
    ….
    ….
    Filip

Starta upp en Sailworks tråd och prata ut i den en gång för alla… försök hålla er till topic…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Alias på surfzone = namn GPSSS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.