Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing aliminium mast

• joeithafish

Medlem
    22 maj, 2002 vid 19:31

Blir inte dom böjda efter ett tag? Har aldrig kört med en men har för mig att den var med i inlägget om dom sämsta surfgrejorna. Jag tror att epoxi masterna spöar alu och kostar ändå under 1000. Annars finns det rätt billiga carbon master.

• levieux

Medlem
    22 oktober, 2002 vid 18:24

Så vad har du gjort? confused.gif
    Köpt?
    Provat?
    Eller definitivt gått över kolfiber som alla andra? wink.gif

• calle_kuling

Medlem
    22 oktober, 2002 vid 19:15

Hmm, min smärre erfarenhet säger att aluminium är bättre, men man får räkna med en betydligt mjukare mast än epoxy, å andra hälften blir riggen lättare..

(Inte för att jag förespråkar det, för 7 år sen kanske jag gjorde det)… Kol är “bra”!!

• getwet

Medlem
    22 oktober, 2002 vid 20:22

Aluminium är nog ett passerat kapitel……North gjorde bra alu master på 80 talet men inget som passar till dagens segel. Styva som bara den var dom men passar inte till moderna segel som ska tvista och flexa och kan riggas med mycket större register.

• anders_hoffman

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 08:45

Hade alu-mast påp min juniorrigg på typ 2 kvadrat när jag var tre år. Helt värdellöst böjer sig hela tiden och går ej att återfå i normalt skick!

Carbon krossar och kommer alltid att göra!!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 11:35

hade en north alu mast borde
    bara inte ha seglat vågor i ringenäs med
    den ty det blev konstant kvarstående böj.
    Epoxymast är nog bättre i vågor

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 12:56

Aliminium och Epoxy = SHIT!!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 13:31

Vad tror du kolfibern i kolmasterna är hoplaminerade med, björnklister ?
    Jag tror att du menar glasfibermaster laminerade med epoxi istället för polyester när du säger epoximaster.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing aliminium mast

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.