Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Alla gammla rävar kan ni svara på detta?
-
Alla gammla rävar kan ni svara på detta?
Publicerad av 10ms-anders på 15 augusti, 2011 vid 16:31Hissa upp en gammal bronco 16 idag:smirk:. Var roligt men den drog snett som f åt höger när draken låg 12 och framåt. När man körde 12 och bakåt var den fint ballanserad, kändes det som. Är det trimma front linorna som gäller? Och finns där något ninja trick för att den ska svänga lite kvickare?
10ms-anders svarade 13 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
troligen linorna kolla så alla är lika långa.
en gammal bronco 16 svänger inte fort.
Testa en bronco 21:a sen tycker du kanske att den svänger bättre 🙂 -
det fina med den är att den inte svänger så fort…
om det inte är linorna kan det vara frontbladdern som är skruvad… öppna i ändarna, ös in puder, försök skaka och lirka den rätt…
-
Tack.. Det lät logiskt då linorna enna är nya. Pulver? typ?
-
Gå med i vänsterpartiet så får ju jämvikt haha
Nä men kolla linorna. -
10m/s Anders;665851 wrote:Tack.. Det lät logiskt då linorna enna är nya. Pulver? typ?
Talk eller babypuder alltså för att undvika friktion mot LE-materialet menar han. Bra tips för övrigt! Alt kolla längderna på tamparna på kiten där linorna ska fästas. Om det nu är så att den faktiskt börjat dra snett och linorna är lika långa så kan det ju funka att korta en av styrlinorna för att motverka detta (på den sidan som den inte svänger så bra åt).
-
Svinet;665882 wrote:Gå med i vänsterpartiet så får ju jämvikt haha
Nä men kolla linorna.Jag kolla linorna!!!
Talk. Tack för rätat ut lite frågetecken.
-
10m/s Anders;665937 wrote:Jag kolla linorna!!!
Talk. Tack för rätat ut lite frågetecken.
bara dra så de blir samma längd
-
JohanW;665947 wrote:bara dra så de blir samma längd
? Pratar vi forfarande om mina front linor?
Logga in för att svara.