Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alla gillar olika, jag gillar…..

• Alla gillar olika, jag gillar…..

Publicerad av fredrik-plantin på 9 augusti, 2012 vid 13:34

Sven Wesley och Ola Helenius!

Svenne är lite för smart för sitt eget bästa, likaså Ola. Det resulterade i en lättviktare a’la 74 liter med shapes sweetare än alla brudars i världen och ett skal hårdare än Schwarzeneggers biceps!

Efter en vecka på Teneriffa och fina dagar i Halmstad så har den kluvit vågor och stått emot plattlandningar a’la stavhoppsframåtar.

Efter lite experiment och justeringar så kan jag bara konstatera att Svenne kan bygga brädor och Ola kan tamejfan shapea dem. Vet inte om jag kommer få ta del av deras teamwork igen men vet att jag inte vill ha någon annan bräda.

Spelar jag över? Fan vet ja, äre gyt så äre gyt. Hojta till om vi seglar på samma ställe och du vill testa brädan, de ä ba å kötta!

fredrik-plantin svarade 12 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • htn

Medlem
    9 augusti, 2012 vid 13:49

Vilken skön seglingsbild!:cool2:
    Ser ut som om du skjuts rakt upp! Som en champangekork.

Är stropparna monterade lite assymetriskt? Kanske en synvilla.

• fredrik-plantin

Medlem
    9 augusti, 2012 vid 13:56

Hehe, ja lite så! Tack!

Dem är, “styrbordsstancen” 🙂 Testade lite och det va rätt sweet!

• ola-h

Medlem
    9 augusti, 2012 vid 16:39

Kul att den funkar – å snygga bilder med bra ladd. Shapen är rätt nära Simmers Quantum 75 men med några små tweak för att bli Plantan personal. Säkert går det att leverera en och annan customshape även framöver.

• fredrik-plantin

Medlem
    9 augusti, 2012 vid 18:02

Tack, det är gott snack på dig nu Ola. Precis som de ska va 🙂

• irieman

Medlem
    9 augusti, 2012 vid 19:02

Fan Svenne! Ser ju grymt ut det där! Snart ringer Sebastian om råd 😉

• svenne

Medlem
    9 augusti, 2012 vid 19:14

Sebastian har redan frågat mig. 😉

7742927604_59d711a60f_b.jpg

• oscarlj

Medlem
    9 augusti, 2012 vid 19:29

Fina bilder där Plantan!

Så det är därför det ser så lätt ut jämfört när jag kämpar med min gamla Mistral vågbräda. Dags att uppgradera 🙂

• fredrik-plantin

Medlem
    9 augusti, 2012 vid 19:49

Hehe tack!

Allt hänger på prylarna det vet du 😉

• surfslusken

Medlem
    10 augusti, 2012 vid 22:41

Rockstjärnan Olandersson testar nog gärna o hoppa lite me den där när de bjuds
    På rejäla ramper. Om de e okej för dej alltså??

• fredrik-plantin

Medlem
    11 augusti, 2012 vid 17:33

Absolut!

Speciellt nu när han fått lite hängbuk, inte sant Andreas? Är du sugen slusken så är det fritt fram, jag vet att du kan hoppa högt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alla gillar olika, jag gillar…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.