Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alla segel på 430 mast??

• Alla segel på 430 mast??

Publicerad av anonym-anvandare på 10 september, 2004 vid 01:22

Hej!

Vad har ni för uppfattning om F2 Glide-seglen som säljs av Surfcompagniet. Det låter ju lockande att alla segel passar på en 430 mast, men eftersom ingen av de andra tillverkarna gör på detta sättet måste det finnas nån slags avigsida…? Är ute efter billiga nybörjarsegel, men tror att det är bättre att shoppa beg istället.
    /Rilleman

anonym-anvandare svarade 20 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • kamaaina

Medlem
    10 september, 2004 vid 02:55

Det finns flera segellinjer som man numera kan rigga med en mast, kan tänka mig att vissa storlekar inte blir helt “optimala” men det beror kanske mer på vem som seglar och vad man vill ha för egenskaper ur seglet. Jag som lättviktare kanske mer kan köra med en mjukare mast än en som e tung. Körde med mitt North XXX 5.4 som skall ha en 430 på en 400 och det känndes faktiskt förvånandsvärt bra.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 september, 2004 vid 06:04

Hej,
    Northsails har också en serie som alla kan köras på 430.
    Det har funkat för mig med ända upp till 7.0.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alla segel på 430 mast??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.