Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Allt-i-ett bag.
-
Allt-i-ett bag.
Publicerad av luft på 7 juni, 2010 vid 13:40Någon som har erfarenhet av en bra allt-i ett bag?
Alltså en som rymmer en bräda, tre segel samt mast och bom.
Kanske rent av har en att sälja?Skall egntligen inte ha den för att resa utan för att underlätta förvaring och transport…
htn svarade 14 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Funkar väl lika bra med en dubbelbag.
Själv delar jag hellre upp det i två, det blir rätt knöligt att transportera i en bag…
-
Dubbelbag som masse säger är bra allt-i-ett.
Men här finns annars en bag som rymmer 3 segel, mast, bom. Dock max 430 mast. Den har stora hjul så lätt rulla på gräs/grus.http://www.surfspot.se/dakine-rapid-transit-for-bom-segel-mast-och-tillbehor.html
Mvh
Mattias
-
Min erfarenhet är att om man bar letar så går det att hitta en bag som rymmer fem brädor, sju segel, fyra bommar och sex master. Problemet brukar väl vara att sen behöver man vara typ fyra pers för att flytta den.
-
Quote:Funkar väl lika bra med en dubbelbag
Yepp. Har rest några gånger med dubbelboardbag. I denna har jag prylat i vågisen, en vanlig vågbräda (7,6), tre segel, två master, bom + lullull som fenor, sele dräkt mm. För att få plats med allt måste man dock nästan vara logistikutbildad. I min bag får det fanimej inte plats ens en lövtunn mintkaka efter jag prylat i det jag ska ha med mig. Så här i efterhand hade jag hellre köpt en trippelboardbag. Inte för att jag velat stoppa i mer (för Rasmus har rätt, det springer snabbt förbi 50 kg å det snubblar man inte upp på biltaket utan vidare efter en heldags segling) utan för att det är mycket enklare att packa..
-
Annars: http://www.surfbutiken.se/products.php?cid=19&pid=323
Jag har en (jag har gott om olika bagar), jag har bara använt den en enda gång men då var den himla bra att ha. En bag jag inte var lika förtjust i var NP Streamline, det var den som lärde mig att fyra lätta bagar i de flesta situationer är att föredra framför en astung. Numer kan jag bara se ett läge där jag verkligen vill ha en jättebag som rymmer ALLT och det är om jag har prylarna i en container eller så och vill vara säker på att alla prylar ligger på min plats och inte dräller runt halva containern.
Förr fanns det väl flygbolag som inte ville ta mer än ett kolli men inte brydde sig om vad det kollit vägde eller så men nu är det ju max 32 kilo som gäller.
-
Rasmus_W;615695 wrote:Annars: http://www.surfbutiken.se/products.php?cid=19&pid=323
Jag har en (jag har gott om olika bagar), jag har bara använt den en enda gång men då var den himla bra att ha. En bag jag inte var lika förtjust i var NP Streamline, det var den som lärde mig att fyra lätta bagar i de flesta situationer är att föredra framför en astung. Numer kan jag bara se ett läge där jag verkligen vill ha en jättebag som rymmer ALLT och det är om jag har prylarna i en container eller så och vill vara säker på att alla prylar ligger på min plats och inte dräller runt halva containern.
Förr fanns det väl flygbolag som inte ville ta mer än ett kolli men inte brydde sig om vad det kollit vägde eller så men nu är det ju max 32 kilo som gäller.
En sån har jag med. Tycker den är riktigt bra. Öglor utmed sidorna för spännband till takräcket – bagen kan vara kvar på taket när man lastat ur. Lite fiffigt. Brukar ha med 3 segel, 2 master, 2 bommar och en hel del annat. Då finns plats för fler segel, master. Blir rätt tung dock…
Logga in för att svara.