Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Alltså..
-
Alltså..
Publicerad av tdk på 7 maj, 2007 vid 20:43Dudes. Beerlanda sviker ta mig f-n aldrig. Så är det bara! 🙂 Tänk på det nästa gång det vankas lite vind……
safesurfer svarade 17 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
våga skriva ut din kännslor dude, f-n skriver man på arbetsansökan..
Men det är som du säger mäjt, beerlanda sviker ta mig fan aldrig!
FS i beerlanda idag, wihooo. -
Sweet! Jag vill oxå vara med! Efter 10 dagar sheit-väder på Irland tackar man ju inte nej till lite Björlandasurf.
/jeppo
-
Beerlanda visade sitt rätta jag idag, fy fan vilken jävla dröm dag det vart..solsken! 4.7! platt! massa dudes! kan de blir bättre??
-
Massa girls också, kul med så många! Tyvärr kom jag för sent för att njuta av den riktigt fina vinden, det la sig och blev rätt byigt på slutet där. Brädan fick jag dock med mig hem denna gång 😀
-
Sant, lite väl byigt på kvällen, men ack så nice ändå 😀
Nån som dyker upp i Askim ikväll? Ser kanske lite tunnt ut, men va f-n. Tid på vattnet är bra tid..
-
Jag segla vid stenudden och vid västligvind seglar man ut i viken och hamnar rätt långt ifrån land. Då vinden tvär dör så har jag stora problem att överhuvudtaget stå på brädan. Igår vred vinden till nordväst(frånlandsvind) 2-3m/s men dyningarna va kvar. Enda man kan göra är att sitta och ta det lungt och låta vågorna driva mig mot land. Är det bara jag som drabbas av detta. Körde 6,4m2 97liters bräda och väger 85kg. Tycker det är hur svårt som helst att segla då det faller under 4m/s. Kom iland efter dryg timme och givetvis börja vinden komma tillbaks strax därefter. Tyvärr våga jag inte dra ut igen för kände inte för att göra om beDRIFTEN. Den halvtimme det blåste bra var det fina vassa dyningar som kom sideocean så gick att få bra lyft i skutten. Finns det något bra tips på hur man undviker att bli sittande i viken.
-
Lär dig guppsegla, och var lite observant på vindvrid och liknand, då kan det vara smart att inte ta en monsterlång bog utåt…
-
Hmmm… Guppa med 97 liters bräda med 85 kg kroppsvikt bör gå ganska lätt. Jag lyckas guppa med 105 liters bräda och 110 kg kroppsvikt. Det svåra är ju att komma upp på brädan om det är för lite vind för vattenstart. Bara o öva, helt enkelt
-
det går bra att guppsegla om det blåser lite säg 4m/s men då det är 2m/s då är riggen enbar död vikt och man kan inte parera brädans gungningar av dyningarna. Ja ja fick lite träning på det iallfall kasnke kan lära mig det så småningom.
-
Det går att guppa i 2 m/s på en sinker om man verkligen hänger i bommen, men man väldigt snabbt trött.
-
Haha, Safesurfer.. Vilken grymt rolig bild. 😀
Såg den inte innan… Eller kanske bara jag som är trött på att sitta inlåst.. 35 minuter till frihet.. Och surf
Logga in för att svara.