Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Allvarliga adobe problem

• Allvarliga adobe problem

Publicerad av johan_m på 15 juni, 2006 vid 19:11

Jag har fått något fel på mitt adobe paket. Både adobe reader och photoshop har fått fel på färgerna och visar komplementfärgerna ist för dom vanliga,

Här kommer en för er välkänd skärmdump som visar hur det ser ut på min dator, någon som har något tips på hur man skall göra, har provat att avinstallera och via regedit ta bort allt som heter någonting med adobe för att sedan bara installera adobe reader av olika versioner men problemet kvarstår, tänkte jag skulle slippa formatera datorn(igen).

johan_m svarade 18 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • johan_m

Medlem
    18 juni, 2006 vid 10:16

Ingen som har någon bra ide om hur man kan få tillbaka rätt färger utan att formatera?

• blandsvamp

Medlem
    18 juni, 2006 vid 22:36

Har du problem när du ser på film och så också? Jag tror inte att Adobe Reader använder DirectX för sin skrämvisning, men är det DirectX (som ibland kan göra sådana där färger) som strular skulle du ha lite konstiga färger i film och vissa spel också…

• johan_m

Medlem
    19 juni, 2006 vid 19:05

Nope har inte märkt av nånting konstigt i divX filmer.

• johan_m

Medlem
    19 juni, 2006 vid 21:10

Nån som har nåt bra tips på bra bildredigerare som inte är adobe, som man kan ha så länge tills jag orkar installera om datorn, eller löst problemet

• mr_johan

Medlem
    21 juni, 2006 vid 22:52

gimp är superbra och fritt. väldigt likt photoshop men ändå inte.
    http://gimp-win.sourceforge.net/

• johan_m

Medlem
    22 juni, 2006 vid 07:23

Ok. får ta och prova den så länge, men det känns som att det blir en formatering snart :frown: för nu var det mycket som inte ville funka som det skall.
    Samt en återgång till vanliga windows XP och inte Media Center Edition som jag kört nu ett tag

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA