-
Aloha fran Maui
Hello gott folk,
orkar inte komponera ihop nagot riktigt mail sa jag skickar nan sorts kollektiv surfhalsning till alla hemma i svedala. Saknar som ni kanske forstar a,a och o sa nii far lagga till prickar och ringar dar det kan behovas.Jahapp, M.C Hammer och jag stack till Maui for en dryg vecka sedan och fick efter att ha fixat bil och boende en hel del bra surf med schyssta vagor och ordentligt med vind. 5,3 en dag och resten 4,7 (bra tryck) efter att ha smakat pa revet med ena smalbenet och lagt en valriktat karatespark med stortan pa en korallbit plus ratt feta sar i handerna har det nu varit skont med en vindlos period pa fyra dagar. idag kom det en liten fjuttbris pa em sa halva varldscupen stack ut pa hokipa med varldens fetaste rejsgrejjer, sa imorgon kommer traden tillbaka for gott. Jippie!
I alla fall det har varit en del feta vagor och aven da det varit vindstilla sa vagsurfingen har varit suveran (aven om jag inte kan vagsurfa)
stallet ar helt makalost, varmt och gott och ingen vatdrakt behovs. kanns lite skumt med hogerhandshopp men snart skall man val ha vant sig, det man loosar i hoppen far man igen lite vagridningen.
Jag kan inte riktigt begripa hur bra det ar, det ar helt sjukt. Det ar battre an pa film och stamningen pa north shore (pa land) ar grymt laid back. Enda nackdelen ar priserna. Na det ar bara att boka biljetten och aka. Det har kanns mycket battre an vad Toro gjorde med torrdrakt, huva och handskar den 8:e januari och den 11:e februari.
I morgon kommer kameraman Nyberg hit lagom till traden.
Ha det gott
/
Tomas B
Logga in för att svara.