• bjornen

Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:12

Börjar man gippa så här så kanske man kan få till lite fina hastigheter på alpha eller höja sin 1 hour. Ok det är inga rejsfarter men det borde väl vara 10knop som lägst i den svängen eller ?
    http://www.continentseven.com/windsurfmove29.html

• klang

Medlem
    27 februari, 2008 vid 08:25

@Bjornen 447597 wrote:

Börjar man gippa så här så kanske man kan få till lite fina hastigheter på alpha eller höja sin 1 hour. Ok det är inga rejsfarter men det borde väl vara 10knop som lägst i den svängen eller ?
    http://www.continentseven.com/windsurfmove29.html

Läckert, och snacka om plattvatten. Sen å andra sidan är ju duck-gybe en glöttmanöver, riktiga män gör laydowngybes… att skämma ut sig så, inför kamera och allt…

Ser ut som om att åkaren tappar bra med höjd i sin gipp, hur påverkar det alpha resultatet? För man måste väl tillbaka till samma punkt någonstans längs med sträckan… är det valfritt var man sluter ”loopen”?

• bjornen

Medlem
    27 februari, 2008 vid 08:40

Här står det lite om hur det fungerar alpha racing Ni som har några länkar på sköna gippar kan väl slänga upp dessa här det kan man alldrig få för mycket av 🙂

//Björn

• rasmus_w

Medlem
    1 mars, 2008 vid 12:10

Klang: Duckgyben är utan tvekan en av de snabbaste gipparna. Att flippa runt seglet som i en vanlig gipp tar betydligt längre tid och under flippen har man inget drag i seglet. Däremot har den andra nackdelar som gör den mindre användbar i slalomtävlingar, men det är en annan sak.

Och du har helt rätt i att riktiga män gör laydowngippar… också! 🙂

• ola-h

Medlem
    17 juli, 2008 vid 15:04

Vad får ni för resultat på alpha då? Jag har inte medvetet tänkt på alpha när jag kört, men när jag kollar mina filer nu så ligger jag som bäst på mellan 21 och 22 knop på 1000m. Det känns som det finns en hel del mer att hämta om man aktivt satsar på ett bra alpha-resultat.

• bjornen

Medlem
    31 juli, 2008 vid 07:01

Vilken sträcka av alpha racing visas på GPSSS ? Har noterat att det ligger ett värde på mina PB:n nu. Vad är ett hyffsat bra resultat ?

//Björn

• joth

Medlem
    31 juli, 2008 vid 07:26

Vilken programvara gäller nu då. Är det en betalversion av GPSar eller GPSresults… Vill inte ha flera program och just nu anv jag gratisversionen av GPSar. Har ju bara en Foretrex GPS med. Fungerar det? Och fungerar det med Vista?

Vilket är bäst och enklast för att lägga upp resultat på GPS-Speedsurfing… Och att rensa spikar med…

Sedan så är väl inte 21-22knop något på 1000m, kom igen när ni tuffat runt i 22knop i en timme med säkert 20 gippar… om inte annat så är det jobbigt…

• jester

Medlem
    31 juli, 2008 vid 08:00

joth: GPSResults… Har iofs inte provat att tanka ur en Garmin med programmet, men det skall fungera. Men resterande med enkelhet osv är överlägset. Fungerar med Vista utan problem. Se min ”manual” i GPS for Dummies..

• joth

Medlem
    31 juli, 2008 vid 08:05

@Jester 485983 wrote:

joth: GPSResults… Har iofs inte provat att tanka ur en Garmin med programmet, men det skall fungera. Men resterande med enkelhet osv är överlägset. Fungerar med Vista utan problem. Se min ”manual” i GPS for Dummies..

Skall läsa den Jester … men du vet hur det är med manualer… läses endast som sista utväg …

När man köper GPSResults ingår det uppdateringar när programmet uppdateras.

• jester

Medlem
    31 juli, 2008 vid 08:24

Japp, och det är ok att installera på 2 maskiner

• bjornen

Medlem
    22 april, 2009 vid 18:21

En dum fråga men…krokar ni i först och sedan fötterna i stropparna eller tvärt om efter gippen ?

//Björn

• surfan

Medlem
    22 april, 2009 vid 22:01

fötterna i stropparna först

• bjornen

Medlem
    23 april, 2009 vid 06:14
    surfan;542221 wrote:
    fötterna i stropparna först

Tack för hjälpen 🙂 Jag har kört tvärt om så nu ska jag nöta in rätt teknik.

//Björn

• safesurfer

Medlem
    24 april, 2009 vid 09:17

Ofta tar jag i foten i främre stroppen först och krokar i just innan jag sätter bakre foten i stroppen. Det tror jag är bra på breda brädor då man trimmar brädan planare om man inte står för tungt på bakre kanten.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.