Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Alt. Spots på Maui

• Alt. Spots på Maui

Posted by carrera on 9 oktober, 2007 at 14:00

Tänkte höra med er Maui rävar här på forumet vad ni har att rekomendera för
    alternativa surf/bad stränder på Maui, tänker på övriga familjens surfutveckling osv. vill ju inte gärna släppa ut dem på någon av North Shore´s mer kända spots! Är ju snart dax o dra ju eller iallafall mindre än 6 mån ;-)…..
    Kommer på bo i Spreeks!

xhib replied 17 years, 2 months ago 5 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • mag

Member
    9 oktober, 2007 at 19:03

Kanaha funkar till allt allt och allt!
    Bada gör du kanon på Big Beach!

/Magnus

• calle

Member
    11 oktober, 2007 at 05:52

Kanaha fungerar utmärkt, precis som Mag säger, vi hade familjesurf där några gånger. Vi hyrde stora brädor och små segel av Alex på HiTech.
    Big Beach var inte en strand vi återvände till, det var ett väldigt stort beach break och strömt som tusan, barnen fick inte bada själva, sen kom det världens vindbyar och blåste bort alla parasol. Men en mindre vågig och blåsig dag är det nog fint 🙂
    / Calle

• carrera

Member
    11 oktober, 2007 at 16:55

Tack för info! Kanaha är väl stranden jag själv platsar på nu efter ett antal års wave uppehåll! Blivit mer slalom o speed på gammla dar liksom hehe!!!
    Den där Alex som ju lär vara svensk har jag hört mycket om bla. från killarna på SP! Går han att nå via mali eller hemsida? Fundarar lite på hur jag ska lösa det med hyra av grejer! Egna grejer är inget alternativ då vi ska göra Vegas o L.A några veckor inna vi avslutar med 25 dagar på Maui!!! Att släpa runt med grejer då är inte så lockande!!! Alternativen på Maui är ju att hyra hela månaden eller hyra dag för dag då det är lagom förhållanden! Då jag har familjen med så är det ju inte 100% epik surf som gäller! Men det ska ju vara smidigt o lätt till hands att hyra också!!
    Mycket frågor blev det nu!!!

Mvh Jörgen

• mag

Member
    11 oktober, 2007 at 18:22

Du behöver inte kolla upp innan, bara åk till HiTech och snacka med Alex. Han jobbar inte alla dagar men typ varannan. Du kan ofta hyra hela tiden och endast betala för de dagar du surfat. Hotsailscentret har också bra service, ligger som sista hus innan Kanaha. Oftast finns prylar inne så du kan bestämma dig när det blåser helt enkelt också om du inte ständigt vill släpa prylar.

Wave uppehåll eller ej, stor swell på Kanaha är grymt och adrenalin i kubik. Jag lovar, när de stora seten kommer in vänder både du men även proffsen.

Koppla av, allt löser sig på plats!!!
    Magnus

• basse

Member
    12 oktober, 2007 at 05:47

Vill du pressa priserna så kollar du av lite med uthyrarna och ser vad de kan ge för deal…. jag har för mig att jag kunde pressa ner det ganska ordentligt när jag kollade vad de skulle ha för 3 veckor våren 2005.

Men det går ju även att ta det piano och fixa det på plats. Det finns massor av uthyrare, bara att välja vad du vill köra på egentligen.

• xhib

Member
    12 oktober, 2007 at 07:21

Jag är på Maui nu och har hyrt grejor på Maui Windsurfing Company. De har Goya brädor och segel. Jag betalar 760$ för 63 dagar. HotSailscentret skulle ha ca 900$. Alex på HiTech ville inte ens ge mig ett pris eftersom han tyckte jag skulle hyra på Maui Windsurf Co om jag fick så bra pris.
    Sen beror det ju på vad du vill ha för prylar att hyra. Det kan ju motivera ett högre pris.

• carrera

Member
    12 oktober, 2007 at 12:47

Hello xhib o co!
    Hur är det på Maui nu föresten det har ju varit snack om att det är lagändingar på gång för privat personer att hyra ut sina hus osv.
    något ni vet eller hört något om !

Copy:
    **
    Important Update: With only a few exceptions, vacation rentals in private homes and cottages on the island of Maui are not zoned for vacation rental. For the past twenty years, the County has allowed the vacation rental industry to grow and flourish, with the understanding that at some point a permit process would be available. Unfortunately that point is now, but rather than a permit process, the County now feels that most vacation rentals should be closed to contribute much needed housing for the long term market. Please contact us for alternative options. There are a small number of rentals that are still legal to rent (grandfathered in the 1980’s, located on hotel or apartment zoned land, have a vacation rental permit, or are permitted as a B&B). Mau also offers a wide vareity of condo style lodging, with units as large as four bedrooms.

Mahalo for your understanding.

• xhib

Member
    12 oktober, 2007 at 19:20

Vad jag har förstått så har lagen funnits hela tiden, men det är först nu man börjar tillämpa den. De som trots allt hyr ut talar ganska tyst om att de hyr ut så det gäller nog att ha bra kontakter för att hitta något bra boende.

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Alt. Spots på Maui

You must be logged in to create new discussions.