• ALTO Comet

Publicerad av Oregistrerad på 22 juli, 2007 vid 15:04

Jag har en vidsurfingbräda av typen ALTO Comet och har nu tänkt plocka fram den och prova lite igen. Dock hittar jag inte mastfoten (sista delen som man sätter ner i brädan) och undrar nu om det är någon som har ett tips om var man kan hitta en sådan.

TACKSAM FÖR ALLA SVAR JAG KAN FÅ!!!

bananen svarade 17 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • oscar

Medlem
    22 juli, 2007 vid 16:00

Den brädan är så gammal att det kan vara svårt att hitta nåt som passar.

• canoya

Medlem
    22 juli, 2007 vid 16:01

Har inget tips (vet inte hur den ser ut), mer än att du borde lägga in ett foto på hur fästet i brädan ser ut, så kanske du kan få lite hjälp.

• Oregistrerad

Gäst
    22 juli, 2007 vid 16:20

Det bästa tips du kan få är att skicka den gamla pråmen på tippen och köpa en modern bräda. Skillnaden är lika stor som mellan ett ånglok från 1800-talet och dagens X2000. Ödsla inte tid på att leta reservdelar till museiprylar.
    Windsurfing idag är 100 ggr roligare!
    Vänliga hälsningar från En som vet. (Jag hade en liknande bräda själv en gång för länge sedan…)

• Knatte

Gäst
    22 juli, 2007 vid 16:25

Oj, gammal bräda från 80-talet:smile: Inte lätt att hitta reservdelar till en sådan.
    Som en tröst kan jag säga, att brädan inte var bra/duglig ens på sin tid..(80-talet)
    Tror faktiskt att du bör försöka hitta någon annan bräda/rigg att surfa på istället. Men ett tips kan vara att hålla utkik på Blocket och se om någon säljer en Alto Comet där eller annonsera efter reservdelar där.

• andersbq

Medlem
    22 juli, 2007 vid 16:35

Jag sysslade med lite garageförsäljning 1983 och sålde då några Alto comet för 2700:- komplett, Kelva Freesport (sedermera Delva) var generalagent.
    Alto-brädorna hade en röd termos-skruvskoppling av en annan typ än alla andra dåvarande brädor. Mitt tips är att ta allt till en återvinngingsanläggning och lägga det i restavfall.

• andersbq

Medlem
    23 juli, 2007 vid 09:43

Men du kan ju prova att ringa Anders Delander som skötte importen av Alto Comet!
    Han borde bo i Skåne och bör vara cirka 55 års åldern, via Ratsit.se bör du hitta honom.

• bananen

Medlem
    23 juli, 2007 vid 12:21

Ett sätt att hitta en mastfot som passar är att åka till närmsta segelklubb/småbåtshamn eller dylikt och kolla ifall det ligger gamla vrak bakom någon bod och se i fall du hittar någon mastfot.

Men faktum kvarstår – innan du ger dig ut på den brädan så överväg att låna/testa med moderna grejor. Du kommer att bli besviken annars…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.