Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Amaryllo-resultat vs Foretrex etc
-
@filipl 431423 wrote:
Jag tror att det kan vara värt att testa 5.5 Retrot med 460 mast.
Hucker 5.6 har 430-mast som “första-rekommendation” och 460-mast som “andra-rekomendation”, men jag tycker att Huckerseglet funkar bättre (blir stabilare och bättre bottendrag) med 460-masten än med 430-masten, så jag kör bara med den.
Jag har hittills bara seglat 5.5 Retro med 430 mast, men skall prova det med 460 mast när jag får tillfälle.
Filip
Retrot har ingen rek 460 när det gäller Joystick utan bara med Speedstick. Kan ju iofs testa det ändå. Det blir lite variotopp dock.
-
Ett annat tips, om du har möjlighet, kan vara att rigga ditt 7.5 segel på en 490-mast. Jag ha inte provat det själv, men enligt Roger Jackson (Starboards forum) skall det ge klart tidigare planing än med 460 mast.
Berätta gärna vad du får för svar i mastfrågan.
Filip
-
Ähh va f.n grabbar, köp camber segel, ni kan väl inte diskutera freeride segel i detta forum. Posta vidare i freestyle forumet istället 😀
-
Dessutom handlar ju den här tråden ursprungligen om GPS.
Håll för sjutton trådarna lite renare. -
Knatte
Gäst30 november, 2007 vid 16:52@tbsurf 431680 wrote:
inget om kona här än iaf.. och det är ju skönt :laugh:
Tsssssss. Mata inte trollen nu
-
För att återkomma till ämnet i tråden. Tycker en lösning på tävlingar är att över en övergångsperiod att ha 2st resultatlistor, en för Amaryllo, en för Garmin. Det är ju så många som äger en Garmin idag och plötsligt utesluta en grupp är ju fel, alla har faktiskt inte råd att köpa en ny. Vi vill ju öka antalet speedare på tävlingar inte begränsa. Vad tycker ni andra?
-
@faster 431840 wrote:
För att återkomma till ämnet i tråden. Tycker en lösning på tävlingar är att över en övergångsperiod att ha 2st resultatlistor, en för Amaryllo, en för Garmin. Det är ju så många som äger en Garmin idag och plötsligt utesluta en grupp är ju fel, alla har faktiskt inte råd att köpa en ny. Vi vill ju öka antalet speedare på tävlingar inte begränsa. Vad tycker ni andra?
gärna för mig
kömmer inte köpa en ny gps förän min gamla lägger av vilket iofs kan ske när som helst
möjligt att jag åker till någon tävling ändå o far omkring me min garmin o tävlar för mig skjälv -
@Mården 431855 wrote:
gärna för mig
kömmer inte köpa en ny gps förän min gamla lägger av vilket iofs kan ske när som helst
möjligt att jag åker till någon tävling ändå o far omkring me min garmin o tävlar för mig skjälvSamma här! så vi får kanske köra egen klass, Garmin-retro , sedan kör diskussionen igång om vilka som kört fortast!
-
Det akn iaf inte vara priset som avgör. Går att få tag på för en ganska nätt summa om man letar lite: http://www.storagedepot.co.uk/Handheld-GPS/sc893/p74.aspx
-
Tittade på Mal Wrights tider där han jämfört lite Garmin & Navi i sin snabbaste session:
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=23715&uid=255
Logga in för att svara.