Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Americas Cup – LIVE
-
Americas Cup – LIVE
Publicerad av koa på 12 februari, 2010 vid 16:17Americas Cup – LIVE
Grymma multi-hull skepp!
http://www.americascup.com/en/regate/regarder-la-course/show.html
per_m svarade 15 år sedan 10 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Riktigt bra sändning…. otroliga byggen BMW verkar ha lyckats, nytt race på söndag!
-
Jovars utklassning med vingen, får se om alinghi tar bort näten till nästa race.
-
dom ska starta 2a och troligen sista seglingen 16.25
americascup.com – där finns en streamlänk till höger under ”Regatta”
-
Sunkig live stream, kass kvalle och buffrar var femte sekund. De lägger flera hundra miljoner dollar på en sketen båt, men de kan inte lägga några extra tusenlappar på bättre matning i filmlinan.
-
Mjo… Det gick kalas i 15 minuter, nu buffrar min också var 5.e sekund…
-
benke.;598495 wrote:Jäjä bmw funkar inte i vågor, för smalt skrov.
tycker bmw:n går mycket renare genom vattnet
sui guppar o skvätter det om.
ganska bra att göra 30kn i 3-4m/s.
min sterming funkar fin fint (än så länge) -
djävligt skumt vingsegel masten ser ut att va 1m bred.
eller är det 2 vingar eftervaran ser nästan ut så när det är vinklat på slören -
Mården;598506 wrote:tycker bmw:n går mycket renare genom vattnet
sui guppar o skvätter det om.
ganska bra att göra 30kn i 3-4m/s.
min sterming funkar fin fint (än så länge)jo nu går det bättre när dom kör längs vågorna
-
sådärja, då har sk-stöveln Larry Ellison sabbat Americas Cup oxå. Nu lär det bli en massa knasiga utmanarräjs istället för riktiga regattor, trist som fasen tycker jag.
Grattis.
The Difference Between God and Larry Ellison: God Doesn’t Think He’s Larry Ellison
Imponerande båtar, hursom!
-
Alinghi var på god väg att förstöra denna tävling långt innan, två lite för rika pojkar som inte kan samsas!
min gissning är att de nu går tillbaka till enkelskrov och liknande regelverk (förhoppningsvis lite vindtåligare båtar) som tidigare, nu när de spännt musklerna lite.
Streaming mm var ju grymt bra….
Sedan var det ju inte direkt första gången flerskrov var inblandade. San Diego yacht club har seglat en i tidigare AC.
//P
Logga in för att svara.