Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › än en gång VW vs CHEVY!
-
Tackar för denna intressanta läsningen.
Jag funderar också lite inför kommande sommar om det inte blir en van.
Har haft folkabuss i 5 år nu och jag måste ju erkänna att komforten i de van:ar jag provat är grymm för att inte tala om utrymmet.
Aloha -
En liten notis att ej glömma om du köper en van.
Det bör vara en 350 motor+överväxel på automaten ej en 305a.Vissa vanar kan ha dessa 305or som får jobba hårt och där av lite högre bränsleförbrukning.Det som oftast slits ut på vanarna är p-ändarna till styrstagen på grund tyngden fram,En v8 är lättare att meka än en volvo B18:confused2:Rosten du nämnde kommer runt rutramarna på HT. Taken brukar nog vara av plast.Du bör nog vara lite vaksam på Traditional Coatch (eller hur det stavas)modellerna.StarCraft känns mest genuin tycker jag.Men nu är det nog 15 år sedan jag observerade detta.Du har inte funderat på en
TOYOTA HIACE. -
SUMO har så rätt så. P ändarna brukar gå eftersom dom aldrig smörjs…….använd smörjnipplarna så håller dom. Om du letar efter en van så rek. jag också 350 motorn med TH700 automatlåda, det är den som SUMO skriver om med överväxel. När man kör i stan eller där det växlas mycket lägger man in den “vanliga” växeln för att undvika att lådan växlar upp o ner hela tiden. På landsvägen eller kontinuerlig fart så får överväxeln komma till pass.
Rutramsrost (dom där stora rutorna på sidan som är eftermonterade) är också en klassiker, framförallt om det är monterat i USA eller att “snabbt men fel” varit framme och monterat. Många “glömmer” att rostskydda när man sågat upp hålen för rutorna, hur fan man nu kan göra det.
Kul om det kommer fler surfvans här på busskonfen, håller just nu på och hjälper en god surfvän med att finna ett bra ex. Så vet ni en bra Cheva van runt Sthlms området som är till salu så gapa till. -
ännu mer bra information:)
ne, hade hiace i huvet först , men sen så vill ja ha lite mer klass;)
Logga in för att svara.