-
Ändå Roligaste Sporten, Konstigt =)
Hallåj!
i dags läget kör jag utan problem i fotstroppar och hängsele, kan bränna fram och tillbaka utan problem, tränar dock fortfarande på fullplans gippen som jag inte har något i mot att träna på.
MEN, Ena dagen så visar prognosen N 6(10) riggar grejerna som jag brukar, drar i väg ut och känner efter.
får flyttar sele stropparna så jag hittar balanspunkten. Härligt spot on kan bränna på och helt avslappnad i armarna allt känns super bra, ungefär som att sväva bland molnen =), och kan fokusera på att träna på gippen eller chop hop, kryssar ytan problem och kan lägga mig där de brukar vara som bäst (seglar insjö) körde i en och en halvtimme utan problem tills vinden avtogTvå dagar senare, Prognosen visar NV 6(11)
samma plats, samma grejer riggar lika, jag har gjort markeringar så jag vet att jag hamnar på samma ställe som nedhal osv.
drar iväg ut får faktiskt flytta sele stropparna lite tills de känns bra, kan bränna på ett tag innan jag känner hungern kommer, så jag far in och vilar och käkar lite i en halvtimme.
drar i väg ut igen och helt plötsligt så känns de inge bra, så jag labbar en hel del med stropparna men kan aldrig slappna av, vinden i sig tycker jag varken har ökat eller sjunkit, har ingen vindmätare dock, men kör ett 6.2 sailloft dessa dagarna, de brassar på lite mer andra dagen (men funka ju bra i början)
går in ändrar ned och uthal.. men fortfarande inge vidare. labbar en hel del fram och tillbaka, men får aldrig till de, plötsligt kändes som att jag aldrig hade stått på en surfbräda, inget funka, var helt omöjligt att ta sig ut.
och slet som ett djur med grejerna,två andra farbröder var också ute och körde, dom gick aldrig in och rigga om utan körde samma grejer hela dagen ena sa att han tyckte att de blivit lite värre i byarna men inte så att han behövde rigga om, han körde 6.5 simmer
Vad händer?
är man så klappkass =) eller har de med vindens förändring att göra, eller är kroppen helt slut, eller är det riggningen som är helt tokig är det någon som har ett tips =).tycker detta händer lite då och då faktiskt, en dagen känns hur bra som helst och en vecka senare eller dag senare så funkar ingenting, man får slita, är det Riggningen som är galen?
säkert många faktorer, men tycker det är så märkligt.
kanske inte är en tillräckligt bra seglare för att förstå vad det är som händer? =)Eller man kanske får leva med de när man seglar insjö =)
ha en fin dag gott folk
Logga in för att svara.