Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Andra extremsporter
-
Nej som sagt så är definitionen högst personlig av vad som är en extremsport.
Jag håller fast vid att är adrenalin en stor portion av känslan i utövandet, inte bara när det går fel så är det en extremsport.
-
Knatte
Gäst10 mars, 2005 vid 15:05Japp! Visst är det så
Kul med folk, som har koll på vad de pratar/uttalar sig om…Jag har aldrig direkt varit nervös/rädd när jag har vindsurfat.(trots 20 + m/s
Men jag har definitivt kännt kännt mig obekväm/nervös under vissa havskajak/ paddelsträckor i hög sjö och hård vind. Så där handlar det definitivt om ardrenalinsprutande action. (enligt min definition i alla fallMen det är bara att växa upp och mogna lite
-
Knatte
Gäst10 mars, 2005 vid 15:28Det är den rätta andan
Allt var upplagt för årets isbräde färd idag. Strålande solsken och 5-6 m/s..
Tyvärr luckrade solen upp Björlandas kiles is, lite för mycket och det fungerade inte funkat varken fart eller säkerhetsmässigt..
Några dagars frost och så blir det kanon :Tänk om vattnet var lika slätt, när det blåste fullt drag i 5.0 kvm och man hade RRD 271:an
Då hade man lätt loggat personligt rekord
-
ftersom ingen har nämt golf får väl jag ta och göra det..
förmodligen fnyser ni alla över detta och det gjorde jag också innan man kom under 2~3 i handicap och börja förstå sig på detta konstutövande och adrenalinen i långa drivar och pirriga puttar under svettiga särspel när både ära och kosing står på spel
Logga in för att svara.