Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Android appen som minimerar antalet bomkörningar :

• electric

Medlem
    24 april, 2011 vid 19:49

Trevlig! Jag har testat med HTC Wildfire, Android 2.2 och den ser bra ut. En fråga: är det stationerna från ViVa eller är det andra stationer med också? (Apropå ViVa: Om du kunde lägga dit de senaste timmarnas statistik också från ViVa (som de har i webbversionen) så klår du deras app 🙂 … ).

/Lars

• zurfman

Medlem
    24 april, 2011 vid 20:31

Innan man installerar appen…

Vem är det som ligger bakom appen, företag eller privatperson?
    (vem ansvarar för eventuell uppdatering eller problem som kan uppstå)

Litet försiktig med att installera appar eftersom jag fick min förra mobil saboterad med virus som någon installerade då mobiltelefonen låg obevakad. (Jag misstror dock ej Mathias app…)

• hellgren

Medlem
    24 april, 2011 vid 23:35

Grymt! Tackar!
    När det ändå är på tal. Jag här sjukt dålig koll på vilka stationer som sitter vad, vingarna vet jag, Halmstad och marstrand säger väl sig självt outredda men finns det fler jag kan kolla på som ligger i närheten av gbg?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

• mtias

Medlem
    25 april, 2011 vid 07:09
    Electric;653385 wrote:
    Trevlig! Jag har testat med HTC Wildfire, Android 2.2 och den ser bra ut. En fråga: är det stationerna från ViVa eller är det andra stationer med också? (Apropå ViVa: Om du kunde lägga dit de senaste timmarnas statistik också från ViVa (som de har i webbversionen) så klår du deras app 🙂 … ).

/Lars

Hej Lars,

Tack för feedbacken! : )

Det är stationerna från ViVa, alla stationer som inte endast visar vattenströmstyrka. Dom har jag tagit bort.
    Jag har tänkt skriva en uppdaterad version så fort jag får tid. Bla den featuren ska läggas till då : )

Mvh
    Mathias

• mtias

Medlem
    25 april, 2011 vid 07:18
    Zurfman;653388 wrote:
    Innan man installerar appen…

Vem är det som ligger bakom appen, företag eller privatperson?
    (vem ansvarar för eventuell uppdatering eller problem som kan uppstå)

Litet försiktig med att installera appar eftersom jag fick min förra mobil saboterad med virus som någon installerade då mobiltelefonen låg obevakad. (Jag misstror dock ej Mathias app…)

Hej,

Du ser alltid vilka rättigheter den applikation du är på väg att installera kräver. Som i detta fall så ser du att den endast kräver tillgång till internet och inget annat av det som finns i din telefon. Om en applikation kräver mer rättigheter än den bör så ska man alltid vara misstänksam. Så svaret på frågan om detta är ett virus blir – nej det är det inte!

Applikationen är skriven för folk som är intresserade av vindobservationer.

Mvh
    Mathias

• mtias

Medlem
    25 april, 2011 vid 07:21
    hellgren;653398 wrote:
    Grymt! Tackar!
    När det ändå är på tal. Jag här sjukt dålig koll på vilka stationer som sitter vad, vingarna vet jag, Halmstad och marstrand säger väl sig självt outredda men finns det fler jag kan kolla på som ligger i närheten av gbg?

Jag har tänkt lägga till detta också. Men som sagt i mån av tid
    Finns ett antal features på min todo-lista som jag vill lägga till! : )

Mvh
    Mathias

• lex-luthor

Medlem
    26 april, 2011 vid 07:51

Verkar ju rätt så bra!

Men finns det inga data från Nidingen? Det blir lite stort glapp från Marsstrand till Varberg på västkusten…

• petalz

Medlem
    26 april, 2011 vid 08:40

Du borde lägga till observationernas klockslag och någon slags uppdateringsknapp. Det kanske är min X10 mini som inte vill men när jag jämför med Viva (både på mobilen och på datorn) så visas inte samma vindhastigheter.

Annars är den najs eftersom man slipper zooma på en kart osv, enkel och bra!

/ Peter

• mtias

Medlem
    26 april, 2011 vid 09:22
    petalz;653505 wrote:
    Du borde lägga till observationernas klockslag och någon slags uppdateringsknapp. Det kanske är min X10 mini som inte vill men när jag jämför med Viva (både på mobilen och på datorn) så visas inte samma vindhastigheter.

Annars är den najs eftersom man slipper zooma på en kart osv, enkel och bra!

/ Peter

Hej,

Jag kollar på det när jag kommer hem ikväll. Har märkt en annan sak som jag ska rätta till också.

Under tiden, om man vill tvinga fram en uppdatering kan man alltid köra force stop på appen och starta om den så kommer den refreshas..

Anledningen till att det kan diffa något mellan datan är att ViVa visar realtidsdata medans min app släpar med ca 10 min. Detta för att minimera trafiken mot sjöfartsverkets servrar. Men en uppdatering med ca 10min mellanrum känns tillräckligt frekvent för denna typ av app.

Mvh
    Mathias

• mtias

Medlem
    26 april, 2011 vid 09:25
    Lex Luthor;653500 wrote:
    Verkar ju rätt så bra!

Men finns det inga data från Nidingen? Det blir lite stort glapp från Marsstrand till Varberg på västkusten…

Tyvär verkar den fyren inte finnas med.

• kesoone

Medlem
    30 april, 2011 vid 06:33

Det verkar som mätstationer som slutar fungera har kvar sitt senast lagrade värde.
    Så klart blir det uppenbart efter ett tag men det måste synas att en station inte fungerar. Hoppas det också är en feature på listan.
    Enkelt och bra app, gillar formatet med lista!
    features som skulle vara najs att ha i en appen
    -visa om data saknades vid senaste uppdatering
    -favoriter, så att man kan skapa en egen lista med bara ett fåtal stationers data
    -larmfunktion, så att appen larmar vid given inställning tex när medelvind går över 10m/s och är mellan SSO – SSV vid ålandskobb

• mtias

Medlem
    30 april, 2011 vid 08:23
    kesoone;653983 wrote:
    Det verkar som mätstationer som slutar fungera har kvar sitt senast lagrade värde.
    Så klart blir det uppenbart efter ett tag men det måste synas att en station inte fungerar. Hoppas det också är en feature på listan.
    Enkelt och bra app, gillar formatet med lista!
    features som skulle vara najs att ha i en appen
    -visa om data saknades vid senaste uppdatering
    -favoriter, så att man kan skapa en egen lista med bara ett fåtal stationers data
    -larmfunktion, så att appen larmar vid given inställning tex när medelvind går över 10m/s och är mellan SSO – SSV vid ålandskobb

Tack för feedbacken!

Saker som jag tänkt på är:
    -Visa fyrar och kanske spots inom en viss radie av en vald fyr på karta
    -Favoriter
    -Bevakning, lista

Det enda som saknas är tid.. : )

• mrcohen

Medlem
    5 maj, 2011 vid 10:39

Installerat på min HTC Desire. Sweet, tackar! 🙂

• staffomania

Medlem
    5 maj, 2011 vid 11:11

Appen drar sjukt mycket batteri. När jag kollade batterianvändningen låg den på 25% av telefonens användning.

• mtias

Medlem
    5 maj, 2011 vid 16:14
    staffomania;654377 wrote:
    Appen drar sjukt mycket batteri. När jag kollade batterianvändningen låg den på 25% av telefonens användning.

Låter konstigt för den kör bara en service samt en aktivitet.
    Men jag ska se över om jag hittar ngt som går att tveka.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Android appen som minimerar antalet bomkörningar :

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.