Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ang Cabrhina Väska!

• Ang Cabrhina Väska!

Publicerad av henkish på 2 augusti, 2009 vid 16:42

Hur F@@@ får ni ner kiten i väskan..måste till en ikeabeskrivning eller nåt!?!?

Köpte nya drakar men får inte ner dom i säcken helt enkelt!!

Kineserna e duktiga på mycket, men men..

jonty svarade 15 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • danielnilsson

Medlem
    2 augusti, 2009 vid 18:06

den är riktigt liten men om du gör så att du rullar ihop strutarna så du får ut all luft ur dem sen rullar du den som vanligt och viker den 3 gånger sen för du in draken i fronten av väskan först så går det lättare att få in resten

• blackadder

Medlem
    2 augusti, 2009 vid 18:20

Eller så lägger du i den från facket mitt på väskan.

• henkish

Medlem
    2 augusti, 2009 vid 18:32

jomenvisst..precis när man avslutat en underbar session ute i vattnet och har ett argt fruntimmer hemma som har väntat med film och gotte i 2 timmar och det börjar regna och våtdräkten vägrar krypa av av sig själv och man e pissnödig och ska upp tidigt och man vet att hon kommer kräva att ligga på ryggen halva natten och man vet att hunden måste ju också antagligen… lika pissnödig som jag… och kanske dessutom e bajsnödig och vägrar tills man varit ute minst en halvtimme i regnet..och katten har fortfarande inte lärt sig att göra rent på kattlådan och…

Ja då finns ju inte mitt kinestålamod där inte..

Men fick ett tips av en kompis-jonte fiskfjäll..att jag skulle köpa ett par bagar modell större istället..

gör nog det..

• danielnilsson

Medlem
    2 augusti, 2009 vid 19:01
    Blackadder;563507 wrote:
    Eller så lägger du i den från facket mitt på väskan.

menade de men förklarade dåligt menade ju att man skulle stoppa i den i via mittenöppningen men att man för in draken me ena änden först å då i fronten eftersom den är djupare =)

• gh0st

Medlem
    2 augusti, 2009 vid 21:04

jobbade på en cabrinha kiteskola o jag svor flera ggr per dag over bagarna! Vi korde med Convert School Edition med tjockare duk o att packa ner dom i de sjukt sma bagarna var fan sjuuuukt jobbigt. Jag ar 100% saker pa att det ar nagon som hatar kitare som designade deras bags, troligtvist en vindsurfare eller ornitolog.

• sj0gren

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 09:31

Jag har en switchblade IDS och jag brukar släppa ut luften sen fixa ihop linorna och allt annat så får luften tid på sig att gå ur, den blir mycket mindre då. Sen är det bara rulla från båda sidor och vika ihop den hårt när man kommer till mitten.

Det funkar för mig men jag håller med er andra väskorna är små.

• positivhalaren

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 10:22
    Henkish;563512 wrote:
    jomenvisst..precis när man avslutat en underbar session ute i vattnet och har ett argt fruntimmer hemma som har väntat med film och gotte i 2 timmar och det börjar regna och våtdräkten vägrar krypa av av sig själv och man e pissnödig och ska upp tidigt och man vet att hon kommer kräva att ligga på ryggen halva natten och man vet att hunden måste ju också antagligen… lika pissnödig som jag… och kanske dessutom e bajsnödig och vägrar tills man varit ute minst en halvtimme i regnet..och katten har fortfarande inte lärt sig att göra rent på kattlådan och…

Ja då finns ju inte mitt kinestålamod där inte..

Men fick ett tips av en kompis-jonte fiskfjäll..att jag skulle köpa ett par bagar modell större istället..

gör nog det..

:laugh::laugh::laugh::laugh:

• jonty

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 22:08

Bättre en snålt liten väska som tar mindre utrymme än Takoons väska… Där ryms det följade; 3 kitar, två bommar, en våtdräkt, våtskor, handduk, sele, en orange packmoppe och Carolas fläkt från Melodifestivalen 1983 för de mer vindsnåla dagar:grin:

• tobbekite

Medlem
    4 augusti, 2009 vid 08:16
    Jonty;563909 wrote:
    Bättre en snålt liten väska som tar mindre utrymme än Takoons väska… Där ryms det följade; 3 kitar, två bommar, en våtdräkt, våtskor, handduk, sele, en orange packmoppe och Carolas fläkt från Melodifestivalen 1983 för de mer vindsnåla dagar:grin:

tycker det är gött om väskorna rymmer mer än bara kiten. hellre en fullpackad ryggsäck än flera små väskor.
    i min Rev-ryggsäck får jag utan problem ner kite, våtdräkt, hjälm, skor, handskar, handduk och sen utanpå väskan brukar jag spänna fast bom, pump, hundkrok och sele.

• pjoter

Medlem
    4 augusti, 2009 vid 08:56

Håller med, klart bättre med en större bag där man får ner grejerna. Är ju rätt ofta man tar med sig två kites och då e de fint att få ner dom i samma bag istället. De bästa är ju en som man kan variera storleken på lite. Å om man sen kan spänna fast en bräda på utsidan så är det super!

• jonty

Medlem
    4 augusti, 2009 vid 14:19

Jo, helt sant, brukade ha mina två kites i samma väska och ska nog utan problem kunna få ner en kite till så visst har det sina fördelar… använder en Naish board-bag istället nu där jag rymmer precis allt, bräda, kites, sele m.m långt mycket smidigare då man har möjlighet att bila ända ner till launchspoten.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ang Cabrhina Väska!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.