Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angående Chacho?

• Angående Chacho?

Publicerad av aronh på 15 november, 2007 vid 21:40

Om jag inte minns fel sattes tricket för första gången på en tävling i Kanada av Ricardo Campello. Då när han beskrev tricket var det en airiel-duckjibe-into-nohanded-spock. Gäller inte nohanded längre? Är det fortfarande Chacho då?
    Kanske en ganska tråkig och onödig fråga men är lite nyfiken.

Oregistrerad svarade 16 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jeppo_f

Medlem
    16 november, 2007 vid 08:26

Blir den inte alltid nohanded eftersom man står med ryggen åt seglet efter första 180-snurren.
    Det är väl därför switch-chachon är lättare – där kan man hålla i seglet hela tiden eftersom man efter första snurren är vänd åt andra hållet.

Bara teorier – jag är långt ifrån att försöka på sån sheit.

/jeppo

• aronh

Medlem
    16 november, 2007 vid 11:19

Så sant som det var sagt. Vid närmare eftertanke så blir det nog svårt att få tag i bommen direkt.

• el_duderino

Medlem
    16 november, 2007 vid 16:08

Kolla Nikke, han tar bomen direkt…. Det är det tydligen det “enkla” sättet att sätta tricket.. sen finns det alterativt no-handed alternativet som är svårt att få procent på

http://thepiratebay.org/tor/3820271

• aronh

Medlem
    16 november, 2007 vid 22:44

Det är därifrån jag fått det. Inte för att det spelar nån roll men det finns alltså två alternativ.

• Oregistrerad

Gäst
    30 november, 2007 vid 08:13

@Aronh 429009 wrote:

Det är därifrån jag fått det. Inte för att det spelar nån roll men det finns alltså två alternativ.

Tittar man på filmsnuttarna på continentseven så gör det flesta detta trick nohanded.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angående Chacho?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.