Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Angående lattor och cambers!
-
Jovars, låter som att lattan har gått igenom stopphöljet eller om lattstoppet har hoppat av, och har fortsatt in till rfskruven.
Verkar varit strulit där runt 06 på Severne. Chris Lock hade fixat i ordning 7,6an så ett den gick i 42 knop å så kommer strularn, Ant Baker å ändrar på det mesta tills seglet går i produktion.
Får se om Dunkerbeck får fart på seglet till nästa år, mycke utvecklingsjobb att göra fram till December, när 2010 ska släppas. -
Vi såg formula protyperna i helgen på Code Red som Brian Røgild testar ut med Jesper Orth. De såg riktigt fina ut, bara mindre justeringar från 09 modellen enligt Brian. Inte så mycket mastkurva som andra segelmärken. De fortsätter att försöka göra seglen så lätta viktmässigt som möjligt.
Nu undrar de bara vad Dunken ska göra, han lyckades ju göra North till det styvaste/stelaste seglet på marknaden 08. Inte ens andra North team seglare klarade ju av de seglen utan valde F8.
Sverene har ju alltid varit lite lätt vikts orienterade får se om det ändras.
-
Kan även meddela att han (= Dunkerbeck) bröt en och annan mast nere på Karpathos också så där har de kanske nåt de behöver titta på framöver också.
-
Citat Chris Lockwood “Det severne segelmakarna är bra på är att välja färger, de har ingen aning om hur man designar ett segel i övrigt”:wink:
-
P Malmkvist;569999 wrote:Citat Chris Lockwood “Det severne segelmakarna är bra på är att välja färger, de har ingen aning om hur man designar ett segel i övrigt”:wink:
Och trots det fick han stryk av Dunken… Hmmmm…
-
Jester;570017 wrote:Och trots det fick han stryk av Dunken… Hmmmm…
Dunken är helt enkelt bättre än Lockwood, tänk Dunken på Carbon Art/Neil Pryde – då jävlar…
-
Gillar din retro hängsele. Hade en sådan compass sele på 80 talet. Har den kvar men använder numer bara kroken för att dra nedhal. Hade den också som impact/flytväst ett tag innan jag skaffade en watski vattenskidväst.
-
Så nu har jag köpt mig ett Neilpryde Solo 7,0-08 för en billig peng. Men kommer spara mitt slalomsegel och mecka med cambern och rigga så gått det går med min 460 mast när jag vill börja åka lite fortare igen:) Jag ångrar att jag gick från bic 210l 80-tal till 110 hawk men vill inte sälja den, har ju dingat och så och har inte heller pengar till något större.. Nu gäller det nöta! Har ett 5,7 NP expression -03 med och ett gammalt freerace 5,2 -91 med två camber:) Detta får duga 3 år till man får tio gånger mer än bidraget från csn. Jag använder selen som flytväst, har ju sittsele. Lyckats slarva bort kroken till västen, tänkte använda den gamla västen som midjesele till mitt expression men kanske går att få dit något rostfri bättre variant på den. Tack för all hjälp! Ska börja plocka med lattorna snart, hur får man bort dem? Skruva ut insex, dra ut och cambern hamnar i mastfickan?
Mvh Oskar
-
Det var så att på “latthöljets” ände hade sömmen gått upp så att lattan trycktes ut och låste cambern. Jag plockade bort lattan och cambern och så lämnade jag in seglet på ett segelmakeri så nu är det fixat! Gutt att ha ett slalomsegel att testa med ibland, speciellt nu när inlärningen börjar släppa!
-
Tog det dig närmare 2 år att komma till det beslutet och slutligen fixa detta?
-
Fixades förra året! Dock blev det liggandes ett tag innan jag plockade ner och såg vad som var fel. Dock har det inte blivit så mycket vindsurfing men ska inte ge upp!
Logga in för att svara.