Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angående våtdräkt

• booman

Medlem
    20 november, 2007 vid 21:07

Tjena! Tror den här är riktigt bra:

http://www.surfspot.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=109&category_id=14&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=41

Får bra omdömen av de som köpt den, och jag själv väntar på att få hem min.

Mvh

//BooMan

• andersbq

Medlem
    20 november, 2007 vid 21:10

Enkelneopren om du inte ska vågsurfa.
    Snåla inte, strunta i “bra deal”. Köp den som känns bäst när du provar den på. Våtdräkter köper man inte på postorder. Och om man inte har A-spons (=gratis) så skiter man i vem som importerar eller om man har en kompis som har affär osv. Tycker du själv att Ion känns bra, ta den. Den dräkt du väljer kommer du dras med i många år, så det är verkligen värt att välja bra grejor.

• hellgren

Medlem
    21 november, 2007 vid 14:15

Många år och många år, jag tycker dom går åt som smör i solsken.. kanske är jag som gör fel 🙂

• ola-h

Medlem
    21 november, 2007 vid 19:55

Min erfarenhet är att en bra dräkt håller i alla fall fem år, oftast mer. Jag var precis och hämtade min nya, en GUL Delta som känns riktigt smidig. Min gamla Rip Curl var istället riktigt osmidig. Dess ända fördel var hållbarheten, men det blev i slutändan en nackdel eftersom jag inte kunde förmå mig att byta den förrän den började bli i alla fall lite sliten. Så, om ni skall köpa en dålig och oskön dräkt, se till att den också har dålig hållbarhet.

• aronh

Medlem
    21 november, 2007 vid 20:19

Jag har en Venom DL 5/3 och är grymt nöjd med den. Har storlek MT/98 och den sitter perfekt på en tunnis som jag. Kanske att den är lite tunn i halsen men det är bra när man använder huva. Den kör jag med året runt. 3-4 grader som kallas utan några problem. Kanske att man drar sig lite för att trilla i då men ändå.

• Oregistrerad

Gäst
    21 november, 2007 vid 20:33

Passformen är allt – nästan.

Har själv stora problem att få till just det där.
    Är knappt två meter och rejält RDM.
    Hittar inget som smiter åt tillräckligt på överkropen…

Tips någon?

• drakglenn

Medlem
    21 november, 2007 vid 21:59
    Oregistrerad;429936 wrote:
    Passformen är allt – nästan.

Har själv stora problem att få till just det där.
    Är knappt två meter och rejält RDM.
    Hittar inget som smiter åt tillräckligt på överkropen…

Tips någon?

Ja, varför inte testa just Venom från ontopsports, har för mig att den var tight i överkroppen,dvs passar långa rdmkillar, ett annat alternativ är Prolimit dräkten många säljer, Rille alias Lars K har ju en sån och han är en lång tunn kille:wink:

//Glenn

• andersbq

Medlem
    21 november, 2007 vid 22:42

@hellgren 429847 wrote:

Många år och många år, jag tycker dom går åt som smör i solsken.. kanske är jag som gör fel 🙂

Där ser ni, en till som köper billig skit. Satsa på riktga grejor!

• hellgren

Medlem
    21 november, 2007 vid 22:50

Anders kan absolut ha rätt, så lyssna inte allt för mycket på mig 😀

• basse

Medlem
    22 november, 2007 vid 06:53

Förkasta inte dubbellneoprenet om du vill ha en dräkt som håller länge. Jag köpte en NPX 6/5/4 med inbyggd huva och den har varit varm och go än så länge.
    Pro-limit passade inte min kropp lika bra som NP så jag gick tillbaka till NP igen efter det.

Som sagts tidigare är det viktigast att den passar bra!

• lars_k

Medlem
    22 november, 2007 vid 06:57

@Drakglenn 429949 wrote:

Ja, varför inte testa just Venom från ontopsports, har för mig att den var tight i överkroppen,dvs passar långa rdmkillar, ett annat alternativ är Prolimit dräkten många säljer, Rille alias Lars K har ju en sån och han är en lång tunn kille:wink:

//Glenn

Ja, Prolimits ZF 5/3 i storlek 53/LT passar perfekt till mej. 193, 75 kg.
    Jag gillar det smidiga gummit och “västen” som tätar dragkedjan och halsen.
    Tur man är rdm-kille, har aldrig sett en sådan knäckas i vågorna.
    🙂

• tim-eriksson

Medlem
    22 november, 2007 vid 21:13

Fick en skyst deal på Pro Limit cs2 5/3.
    Chansar, om den inte sitter klockrent så skickar jag tillbaka den. Enkelt.

http://butik.ohana.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=1_40&products_id=43
    http://www.pro-limit.com/displayitemv4comp.php?item_id=3594

Enligt tabellen så borde den sitta klockrent, men det får vi se senare då den kommer 🙂 Tack för alla råd! Ska absolut ta våtdräkten som sitter bäst oavsett om det skiljer några hundra.

Kör på min fars gamla k2 från kanske 94 på sommaren nu, sitter klockrent och ser ingen anledning att byta ut den. Verkar helt klart vara en bra dräkt som gjordes redan då!

Edit: OM jag ska välja, enkel neopren eller dubbel?.

• tim-eriksson

Medlem
    22 november, 2007 vid 21:23
    Aronh;429930 wrote:
    Jag har en Venom DL 5/3 och är grymt nöjd med den. Har storlek MT/98 och den sitter perfekt på en tunnis som jag. Kanske att den är lite tunn i halsen men det är bra när man använder huva. Den kör jag med året runt. 3-4 grader som kallas utan några problem. Kanske att man drar sig lite för att trilla i då men ändå.

Hur ser du ut då ? 🙂 Längd, kg, etc.

• Oregistrerad

Gäst
    22 november, 2007 vid 21:40

Kör på min fars gamla k2 från kanske 94 på sommaren nu, sitter klockrent och ser ingen anledning att byta ut den. Verkar helt klart vara en bra dräkt som gjordes redan då!

Dräkterna på 90talet höll längre, kanske hade man bättre neopren eller tar tillverkarna vatten över huvudet när man gör highfasion superstretsh dräkter idag.

• aronh

Medlem
    23 november, 2007 vid 06:56

Jag är 180 cm lång och väger 63 kg. Det är lite ytrymme att växa i men inte så mycket. Här är en bild där jag står i min våtdräkt. Ser kanske inte så mycket av den.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angående våtdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.