Senaste nytt Forums Angående vikten på brädorna.

• Angående vikten på brädorna.

Posted by safesurfer on 30 augusti, 2003 at 13:51

Jag har vägt mina brädor på en gammal våg som jag kalibrerat med mjölkpaket. En litermjölk satte jag till ett kilo och tre liter vägde då trekilo på vågen, så den verkar stämma. Min FLY 252 74l vägde 6.9 och min 262 axxis 7.5 detta var med stroppar och pads på. När man får viktangivelser från tillverkarna är det med stroppar och pads eller endast brädan. I såfall borde vikten kunna justeras till ca 6.5 och 7kg. Anledningen att jag väger är att jag vill se om vikten ökar något efterlagning med tre lager glasfiberväv på nosen.

the_novice replied 21 years, 3 months ago 3 Members · 2 Replies
  • 2 Replies
  • anonym-anvandare

Member
    30 augusti, 2003 at 13:56

vikten från tillverkaren avser nog skalad bräda
    utan stroppar och fena.

• the_novice

Member
    30 augusti, 2003 at 17:06

Jag tror inte mjölkpaket är så bra kalibrering. Har själv testat detta tidigare på en digital badrumsvåg och fick då 1.1 för en liter och 2.2 för 2l, paketet väger lite också? Dessutom kan det ju vara luft i en del paket. Bäst är nog att väga brädan både före och efter lagning.
    Viktangivelser ges väl generellt utan stroppar och fena, men padsen är väl på särskilt i tester. Sedan kan det väl variera ca 5% ? mellan olika brädor och det blir ju lite det också.

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Angående vikten på brädorna.

You must be logged in to create new discussions.