• kapten-k

    Medlem
    12 april, 2000 vid 15:12

    Så här är det om ni undrar
    Jag köpte masten i maj-99 Hos delva i Lund. Det var en north xc 460 årsmodell-97
    Nån vecka senare när jag seglade på masten för första gången gick den av på helt platt vatten i haboljung, norr om lomma Körde iq 6.6 och en bic bräda.
    Använde en up bom-96 som har bred anläggnings yta , så däri ligger inte problemet. Jag var inte direkt överriggad och har nte dunkat eler slagit i masten någon gång sedan jag köpte den.
    Skickade masten till wallen,,tiden gick, inget hände. Ringde till honom då letade han fram masten han hade fått och skickade den till North i tyskland.
    Det dröjde ytterligare och på hösten-99 ringde jag till wallen.
    Han sa att North hade sagt att “eftersom brottet skedde i bom området gällde inga garantier” Jag vet inte om dom har röntgat masten eller nåt, men ett klarare fall av produktions fel än så här har jag inte varit med om.
    Jag skulle inte hålla på att dumma mej och skriva en massa , om inte detta vore sant.
    Jag har knäckt flera andra master när jag har seglat vågor, men då har det vart
    mitt eget fel och sådana saker har jag inte reklamerat.
    Åsikter
    /Kapten K
    Alias
    Glenn

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.